PUBLICITAT

Deliris de grandesa

En aquest novè article vull escriure sobre els deliris de grandesa. Fantasia, desvari, il·lusió, quimera, despropòsit, desficaci, follia… Vivim immersos en una fantasia. Li posem purpurina a tot. Deliris de grandesa.

«Si vols guanyar la màxima quantitat de diners possibles, si vols enriquir-te al llarg de la teva vida de manera determinista i predictible, segueix l’avantguarda de les tendències i estudia la tecnologia, el disseny i l’art». És una cita de Naval Ravikant, multimilionari i pensador estatunidenc.

En anteriors articles que he escrit, has pogut llegir sobre la deterioració del PIB, la inflació que continua pujant, l’estrès hídric a Espanya, sobre nous actius deflacionaris, i etcètera. I també de com el Bank of America comunicava un pic del Brent en 150 dòlars el barril de Brent, i jo esmentava que baixaria i que estaria al voltant de 80 dòlars el barril de Brent. No va pujar a 150 dòlars el barril de Brent, sinó que continua baixant en direcció als 80 dòlars el barril de Brent. Ara està en 98 dòlars el barril de Brent. En economia es diu a aquest episodi Teoria de la Tirania dels Experts. Breument, és com aconsegueixen espai mediàtic expert per comunicar teories sense cap resultat. Deliris de grandesa. 

«L’or va poder més que el meu dolor. No vas tenir compassió de la meva agonia. Tu sabent que la meva ànima es moria. Amb amics entre copes reies. L’ambició, deliri de grandesa». És una traducció de la cançó bolero Delirio de grandeza, de Justo Betancourt.

El disseny té una importància vital en la creació de riquesa. Durant anys, he desenvolupat una teoria econòmica-disseny anomenada Diseñar billetes –Designing money– que per a mi té un valor incalculable. El disseny pot augmentar la rendibilitat de qualsevol empresa. Per què? Durant milions d’anys, la selecció natural ha determinat la vida i la mort. Un aspecte bell determinava salut i la capacitat per a la caça i la procreació. Fa 200.000 anys que som a la Terra vivint de manera primitiva i el cervell ha heretat que la bellesa està relacionada amb l’eficiència. El disseny pot fer més bella la teva marca, els teus productes o els teus espais i una marca més bella serà relacionada amb l’eficiència i generarà major rendibilitat. Per què? Per l’increïble efecte halo. 

És una reacció per la qual tendim a fer que la nostra opinió i valoració d’una marca en veure-la, influeixi sobre la manera en què la jutgem i valorem. En veure una marca bella, un producte o un espai el nostre pensament ràpid la relacionarà amb una empresa eficient. El nostre cervell necessita fer-se una idea ràpida sobre allò que l’envolta, i relaciona la bellesa amb l’eficiència. És degut, segons Daniel Kahneman, al pensament ràpid. Empreses amb una gran marca han augmentat de valor un +800% des de l’any 2009, una gran diferència en relació al Dow Jones Index (+184%) o el SP500 Index (+207%). En gran part, es deu a la importància de l’efecte halo i el rendible que pot ser per a una empresa. Des de la meva firma vull donar consultoria a tots els empresaris que ho necessitin. Poden buscar-me en Linkedin i contactar mitjançant un missatge. Això va dir sobre la meva teoria econòmica-disseny anomenada Diseñar billetes el millor dissenyador corporatiu/branding-marques de la història: «La teoria Diseñar billetes dona un gir provocador a un tema d’importància crítica: el disseny. Partint de la psicologia humana i d’altres perspectives, Pablo Roche ofereix idees útils que conviden a la reflexió». Això diu Kevin Lane Keller, autor de Strategic Brand Management, best-seller de tots els temps en gestió estratègica de marques que és reconegut com la Bíblia del branding.

Vull fer un gir provocador a un tema d’importància crítica: la pujada d’impostos a Andorra a causa del sistema de pensions. Continuo proposant crear un fons d’actius deflacionaris anomenat Andorra Deflationary Pool Fund. El fons deflacionari Andorra Deflationary Pool Fund tindria, segons els meus càlculs, un rendiment del +4.375% en cinc anys. Ministre Portaveu i de Finances, senyor Eric Jover, deixi que li expliqui el projecte de l’Andorra Deflationary Pool Fund. Li vaig fer arribar una carta. No tindrem una oportunitat igual mai. Seria un plaer parlar-ho amb vostè.

Vaig dir en l’anterior article que crearia un actiu sintètic que segueixi el que seria el futur Andorra Deflationary Pool Fund. L’actiu sintètic té un rendiment actual del +16% (23 dies). Crec recordar que el portfoli de private bank de CaixaBank obtindrà enguany un -4%. Fantasia, il·lusió, quimera, despropòsit, desficaci, follia… Vivim immersos en una fantasia. He articulat el text com un collage. Desvari. Deliris de grandesa. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT