La vida es deté pel Super Bowl
- Les tarifes per espot publicitari costen fins a més de 2,2 milions d'euros?
- Foto: EL PERIÒDIC
La final de la Lliga de Futbol Americà (NFL), un esdeveniment que enganxa a més de 100 milions d'espectadors a la televisió, és tot un esdeveniment als EUA però hi ha qui, per sobre del joc, prefereix els enginyosos anuncis que s'emeten durant les seves múltiples interrupcions.
El partit ho van disputar ahir els Pittsburgh Steelers i els Green Bay Packers en el Cowboys Stadium, d'Arlington (Texas), un estadi amb capacitat per a més de 93.000 espectadors, que han vist com Christina Aguilera interpreta l'himne nord-americà abans del duel i han gaudit de The Black Eyed Peas al descans.
El cost mitjà per entrada és superior als 3.600 dòlars (2.650 euros). ¿Car? No. Sobretot si es té en compte els tres milions de dòlars (2,2 milions d'euros) que les empreses han pagat per un anunci de 30 segons en pantalla.
SEGONS LES estimacions de diverses companyies, les limitacions que va patir el Recession Bowl de l'any passat han disminuït. Si fa 12 mesos les tarifes oscil·laven entre els 2,5 i els 2,9 milions de dòlars (1,8 i 2,1 milions d'euros) per espot publicitari, ara ronden els 2,8 i els 3 milions de dòlars (2 i 2,2 milions d'euros).
Alguna cosa lògic quan l'edició passada va registrar una audiència de 106,5 milions de persones, en el qual va ser el programa més vist en la història de la televisió dels EUA, després de batre el final de la sèrie M-A-S-H.
A més la zona de Dallas/Fort Worth esperava superar el seu rècord de visitants i d'ingressos relacionats amb l'esdeveniment esportiu, que s'espera sobrepassin els 200 milions de dòlars (147 milions d'euros).
I Hollywood no és aliè a un mercat amb tant potencial.
Els estudis tenien previst promocionar almenys 13 de les grans pel·lícules que s'estrenaran al país en els propers mesos, com és el cas de Transformers: Dark of the Moon, Super 8, Thor, Captain America: The First Avenger, Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides i Cowboys and Aliens, previsibles blockbusters aquest estiu.
I també hi haurà espai per a estrenes que s'esperen com la comèdia Just Go With It, amb Adam Sandler i Jennifer Aniston; la cinta de ciència ficció Battle: Los Angeles; el thriller Limitless, amb Bradley Cooper, o el film d'animació Rang, el protagonista del qual presta la seva veu Johnny Depp.
En anys anteriors les pel·lícules que es van anunciar durant el Super Bowl no van arribar a la desena.
LA CADENA FOX, que va emetre el partit en directe, guanyarà més de 200 milions de dòlars (147 milions d'euros) per la publicitat. Moltes d'aquestes marques corresponen a la indústria de l'automòbil, entre elles Audi, BMW, Kia, Hyundai, Volkswagen, Chrysler, Chevrolet i Mercedes-Benz, que debuta en aquestes lides.
PER EXEMPLE, Best Buy, la major cadena minorista nord-americana de venda d'articles electrònics, pretén donar que parlar i per a això ha pagat un milió de dòlars (736.222 euros) al cantant adolescent Justin Bieber per protagonitzar un anunci futurista al costat del rocker Ozzy Osbourne.
Les xarxes socials juguen un paper decisiu en donar a conèixer les iniciatives de les grans empreses, seguides en alguns casos per desenes de milers de persones, com Anheuser-Busch, que ha donat a conèixer a través de Facebook una bestreta dels seus anuncis relacionats amb la cervesa Bud Light.
«Els anuncis durant el Super Bowl sempre han estat aquí per incitar a l'espectador a comprar cervesa, roba o el que sigui. Els americans hem crescut amb ells i hem après a admirar-los perquè no són anuncis que vegis habitualment, sinó que ofereixen alguna cosa nova, divertida i memorable», va dir a Efe Salomon Montes d'Oca.
L'any passat es van emetre durant el Super Bowl un total de 104 anuncis que van sumar prop de 48 minuts, segons l'empresa especialitzada Kantar Mitjana, la qual cosa deixa clar la competitivitat de la cita.
Prop de quatre hores de partit. Un títol en joc sobre el camp, i un altre en les ones. ¿Qui despuntarà?
Per a més informació consulti l'edició en paper.