PUBLICITAT

Model de gestió postpandèmia

Als anys 80, Tom Peters, un del referents més important en la direcció i gestió empresarial, va mostrar als directius una manera diferent de gestionar els negocis amb un canvi radical de la visió d’aquests.

Des d’aleshores, hi ha hagut molts canvis de paradigmes i de maneres de gestionar, tant a nivell personal com empresarial, però sempre s’ha arribat a la conclusió que la persona/individu segueix sent el més important per a l’èxit de la gestió de l’empresa.

Aquests dos anys de pandèmia, provocada per la Covid-19, han canviat les regles del joc i els models de gestió, o de fet, han avançat el procés del canvi. D’una banda, amb el fet de prioritzar els reptes financers i operatius que la pandèmia ha exigit a les empreses i remodelar els costums per oferir respostes immediates, a més d’adaptar-se a les necessitats de totes les parts implicades: clients, treballadors, accionistes..., i establir noves normes per anar creixent.

D’altra banda, la transformació digital. En alguns casos les empreses estaven en procés de transformació, però la irrupció de la pandèmia ha obligat a agilitzar, en temps rècord, moltes d’aquestes empreses amb nous estàndards i noves maneres de treballar.

En el món de la banca tradicional s’està fent una clara aposta per adaptar-se als signes del temps, apostant per la innovació i per canviar estructures jeràrquiques per ser més àgils i disruptius.

El sector financer en general no ha de renunciar a l’eficiència ni a la millora operativa que els aporta la tecnologia, però, en aquest nou context, el banquer ha de continuar sent una peça clau, el qual ha d’empoderar l’aposta per la seva figura com la d’un gestor expert, amb vocació de servei i posicionat per administrar i fer créixer el patrimoni.

En aquest sentit, la persona és un element fonamental en la relació amb el client ja que és un lligam que es basa en la confiança. Aquesta confiança s’aconsegueix oferint una excel·lent qualitat en la gestió del patrimoni dels nostres clients. I una gestió de qualitat passa indubtablement per un procés robust i disciplinat d’inversió on es combinen element quantitatius i qualitatius.

Tant l’operativa tradicional com la gestió de patrimonis dels clients ha d’incorporar les particularitats i les especificitats de cada client per oferir un ventall cada vegada més ampli d’alternatives a la seva disposició.

La recerca de l’excel·lència en la gestió del patrimoni dels nostres clients també passa per una comunicació de qualitat amb ells. I la tecnologia ha permès, sens dubte, aquesta millora en la comunicació directa i no reemplaçable dels nostres gestors amb els nostres clients.

En definitiva, aquests canvis accelerats i els processos de transformació tindran efecte en els banquers del futur, que seran per tant humans i glocals –és a dir, amb una visió global i local–, els quals coneixeran en detall el context i les necessitats concretes de cadascun dels seus clients.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT