PUBLICITAT

Senzillament, duplicar la facturació

La guerra d'Ucraïna a curt termini accelerarà la inflació i la pujada de tipus pels principals bancs centrals del món creant una de les majors recessions que veurem. El crèdit al consum ja era superior a les crisis anteriors i la venda d'immobles tenia les mateixes xifres de crèdit hipotecari que la crisi immobiliària del 2008. La causalitat de la impressió de bitllets pels principals bancs centrals pel fet que la pandèmia va superar les primeres expectatives de temps ha creat una alça de preus dels productes comestibles i commodities mai registrats. La inflació als Estats Units abans de la guerra era del 7.9%; i creguin-me que exportaran la inflació a tothom. Actualment a causa dels futurs del petroli i el gas - o commodities com el blat que cotitzen en la Borsa de Chicago a preus desorbitats - portaran a la inflació a xifres de terror. La recessió serà brutal i com una taca d'oli s'escamparà per tot el teixit econòmic.

Ha diferència d'altres opinions, crec que el consum augmentarà pel fet que els diners que tens perd valor a un ritme veloç. Una moneda inflacionària té el comportament de no ser una moneda - o un store of value - d'estalvi i això accelera el consum de micropagaments. És cert que les classes baixes tindran un impacte degut a la inflació i la lentitud de l'actualització dels salaris a la inflació, però els estalviadors frugals tindran un càstig en els seus estalvis. A causa de la por de contagi els diners no canviava de mans i es va paralitzar, però ara si no gastes els diners la inflació el farà per tu. Vaig escriure una teoria econòmica-disseny anomenada Designing money – estilitzada en espanyol a Diseñar billetes – on explico que el disseny pot augmentar la rendibilitat de qualsevol empresa. Per què? Durant milions d'anys la selecció natural ha determinat la vida i la mort. Un aspecte bell determinava salut i la capacitat per a la caça i la procreació. Portem 200.000 anys en la Terra vivint de manera primitiva i el cervell ha heretat que la bellesa està relacionada amb l'eficiència. El disseny pot fer més bella la teva marca, els teus productes o els teus espais i una marca més bella serà relacionada amb l'eficiència i generarà major rendibilitat. Per què? Per l'increïble efecte halo. És una reacció per la qual tendim a fer que la nostra opinió i valoració d'una marca en veure-la, influeixi sobre la manera en què jutgem i valorem aquella marca. En veure una marca bella, un producte o un espai el nostre pensament ràpid la relacionarà amb una empresa eficient. El nostre cervell necessita fer-se una idea ràpida sobre allò que li envolta i relaciona la bellesa amb l'eficiència. És degut segons Daniel Kahneman al pensament ràpid. Empreses amb una gran marca han augmentat de valor un +800% des de l'any 2009, una gran diferència en relació al Dow Jones Index +184% o el SP Index +207%. En gran part es deu a la importància de l'efecte halo i el rendible que pot ser per a una empresa. En els pròxims mesos o anys veurem com els diners canviaran de mans i quins empresaris tindran major rendibilitat a causa d'aquest consum accelerat.

En la inversió s'haurien d'aplicar aquests coneixements pel fet que el brand value d'una empresa té un impacte total en la rendibilitat d'aquesta. En una conversa vaig esmentar que el redisseny de la marca Burberry tindria un gran impacte en la rendibilitat de la firma de moda britànica i que era una clara opció de compra. Mesos després vaig llegir el següent titular en un diari econòmic ‘Burberry enlluerna amb la seva major pujada de la història en Borsa’. El disseny senzillament pot duplicar la teva facturació.

El teixit empresarial andorrà hauria d'introduir disseny en tot per a poder augmentar la rendibilitat de cada sector. El disseny també pot generar menys costos a causa d'un millor ús de la tècnica. Vaig realitzar un projecte per a una entitat que em va demanar millorar la rendibilitat i reduir costos i l'exercici va ser canviar la tipografia que utilitzaven: tipografia amb serifa – amb decoració – per una nova tipografia sense serifa – sense decoració – i es va reduir els costos de tinta en un 30% en imprimir menys superfície i un menor pressupost per a realitzar les paperetes de vots.

El professor Theodore Levitt d’Harvard va presentar una teoria anomenada ‘Miopia del màrqueting’ on explicava que una empresa s'encega pels productes que venia i no per la necessitat que cobreix i deixa perdre rendibilitats futures, vegeu els primers conglomerats del transport per ferrocarril i les primeres empreses de transport de logística i primers camions. La inflació farà que els diners estalviats es consumeixin i que tots els diners canviaran de mans i alhora creant una nova antropologia de consum del viure avui. Molt vinculat en viure el moment del coaching emocional modern. Disney va tenir el doble de rendibilitat que el segon estudi cinematogràfic de Hollywood, però Disney va tenir el doble d'ingressos pels seus parcs que per les pel·lícules Disney.

Andorra hauria d'entendre's com el model de parc d'atraccions de Disney. Perdona? Un parc d'atraccions és el millor model hiperoptimitzat de consum. Compro un fastpass, compro una fotografia que em realitzen amb els meus fills, em provo un capell de Mickey, m'allotjo a l'hotel de Frozen, torno a comprar un fastpass, etc… Tot ocorre en un perímetre privat. Andorra hauria d'unificar-se com un model hiperoptimitzat de consum al turista unificant les marques i  invertint en disseny en tot. En tot. La recessió serà brutal i s'escamparà com una taca d'oli i Andorra ha de cobrir la necessitat, la necessitat de gaudir de la vida dels ciutadans andorrans i els turistes en un impressionant entorn natural i d'oci, amb una política fiscal realista. El disseny farà que es vegi eficient el model hiperoptimitzat d'Andorra. Senzillament duplicar la facturació.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT