PUBLICITAT

Seguim avançant en la inversió socialment responsable (ISR)

Des d’Andbank Asset Management continuem avançant en la nostra direcció de ser una referència a Andorra com a integradors dels criteris de sostenibilitat, i amb l'objectiu que els nostres productes la promoguin.

Des de fa uns anys hem anat integrant els criteris d’ESG (Environmental, social and governance, en les seves sigles en anglès) en els diferents actius que gestionem de manera transversal tant en els equips de renda variable, de renda fixa i de selecció de fons. Entenem per integració l'aplicació de criteris ESG al procés d'inversió en el seu conjunt. Amb una especial atenció a l'enfocament del canvi climàtic. De fet, seguint en aquesta línia tenim previst aprovar abans de final d'any una política d'inversió responsable a Andbank Asset Mangement. Fruit de totes aquestes decisions és per això que hem decidit crear un nou fons dins de la nostra gamma Sigma que reculli tot aquest treball que realitzem. El Sigma Global Equity és un fons de renda variable global UCITS IV domiciliat a Luxemburg, classificat segons l’article 8 del reglament europeu SFDR. És a dir, el primer fons sostenible gestionat per una gestora andorrana.

I això, què vol dir? La resposta és que integrem els criteris ESG en conjunció amb criteris fonamentals de les empreses que analitzem i valorem la conveniència o no de la inversió.

Nosaltres posem un especial èmfasi en dues estratègies: l'anomenada Best in Class, que es refereix a les millors companyies de la seva categoria o sector industrial; i la Best Effort, que estudia les empreses que no són líders del seu sector, però que esperem que l'aconsegueixin en un futur.

El procés d'inversió del fons consta de quatre parts:

  1. La primera és un cribratge a nivell mundial d'empreses que han de complir una sèrie de paràmetres de qualitat, valoració (generació de caixa i poc deute) i un scoring per fonamentals ESG.
  2. En la segona realitzem una anàlisi fonamental i de model de negoci i quins són els seus drivers i el seu posicionament en el sector, si té avantatges competitius i poder de fixació de preus.
  3. En tercer lloc, seguim amb una valoració de les empreses, per DCF (Discounted Cash Flow), per ràtios o per normalització de múltiples. Això dependrà del fet de quin tipus d'empresa estiguem analitzant. Estem còmodes, per exemple, prenent una mètrica de valoració com és el P/E. El que busquem són empreses que cotitzin en el mercat entre 8-30 vegades P/E, ajustat pel seu creixement.
  4. I finalment, la construcció de la cartera d’uns 60 valors amb pesos d'entre l'1-4% en funció de la seva valoració. L'objectiu és mantenir molt temps les empreses, que aniran variant els seus pesos en funció de la seva valoració o les oportunitats que ofereixi el mercat.

No tenim restriccions per grandària de companyia, el que busquem són les que són líders del seu sector, com seria el cas de Sonova, una empresa mitjana però amb una gran quota del mercat d'audiòfons tant a Europa com als Estats Units.

 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT