PUBLICITAT

L'iPad rellança la pornografia

  • La major privacitat que aporten aquests aparells satisfà la indústria i preocupa els pares
ALFONSO FERNÁNDEZ

Els nous aparells electrònics com l'iPad aporten major privadesa en el consum de continguts per a adult, la qual cosa ha estat aplaudit per la indústria del porno i ha generat preocupació en els pares que busquen com controlar l'ús d'internet dels seus fills. Les empreses de proveïdors de contingut pornogràfic veuen aquests nous aparells, amb l'iPad i els telèfons intel·ligents al capdavant, com una oportunitat comercial per obrir noves vies de negoci en potenciar la privacitat en el consum dels continguts.

«Hem baixat els preus per als dispositius mòbils enfront dels ordinadors personals», va afirmar Allison Vivas, presidenta de Pink Visual, una companyia audiovisual dels Estatus Units especialitzada en pornografia. Durant la Fira d'Entreteniment Adult de Las Vegas la passada setmana, Vivas va explicar que Pink Visual vol fer que els seus continguts siguin «més accessibles» i puguin veure's en qualsevol aparell. «L'aparell mòbil aporta de nou un retorn al nivell privat, ja que els ordinadors personals cada vegada més són ordinadors de la família, mentre que els dispositius mòbils són més privats i van amb el consumidor en tot moment», va agregar Vivas, l'empresa de la qual es ven amb el lema Innovació en el porno.

Els pares es mostren menys entusiasmats en considerar aquests aparells mòbils com una amenaça ja que faciliten l'accés incontrolat dels seus fills a continguts prohibits o poc recomanables per a la seva edat. Per això, abunden a internet pàgines en les quals se sol·liciten i s'ofereixen consells i pistes per establir controls i configurar aquests aparells amb filtres per a determinades pàgines.

Des de la Comissió Federal de Comunicacions (FCC) dels Estats Units es reconeix que aquest nou tipus d'artefactes electrònics suposa un enorme «desafiament» en el control de l'accés a continguts d'adults dels més petits. L'any 2007 va ser promulgada a EUA la Llei d'Accés per Proteción del Nen (Child Safe Viewing Act) que estableix unes regles «voluntàries» per als proveïdors de «tecnologia sense cables» i els insta a oferir programes que facilitin el filtrat d'aquest tipus de continguts. Per això, i donat aquest caràcter «voluntari», la responsabilitat última recau en els pares que han de preocupar-se per revisar els continguts dels seus fills i instal·lar aquests dispositius de control prèviament en els aparells que utilitzen els seus fills.

En aquest punt el puritanisme moral, que tradicionalment s'associa amb Estats Units, sembla xocar amb un altre dels trets característics dels EUA: la seva voraç vocació comercial. Tal sembla ser el cas del gegant tecnològic Apple que, a partir de març, començarà a oferir íntegrament els continguts de la popular revista eròtica Playboy, ja que l'aplicació per iPad llançada l'any passat només permetia l'accés a una versió en la qual s'excloïen expressament els nus. En presentar aquesta versió «reduïda» a l'agost passat, Hugh Hefner, fundador de Playboy, va ironitzar sobre els prejudicis de Steve Jobs, conseller delegat d'Apple.«Steve Jobs té alguna cosa contra els nus. Així que, efectivament, estaran llegint la revista pels seus articles», va dir llavors Hefner. Jobs havia assenyalat a l'abril de l'any passat que Apple «té una responsabilitat moral per mantenir el porno fos de l'iPhone i l'iPad» .

Per això, el magnat de les publicacions eròtiques celebrava des del seu compte de Twitter la nova decisió d'Apple. «¡Grans notícies! Números antics i nous de Playboy estaran disponibles en iPad al març. Playboy apareixerà en iPad sense censura», va exclamar Hefner en el seu compte. Mentrestant, Apple, que ha presentat resultats rècord amb uns ingressos 26.741 milions de dòlars en el seu últim trimestre, 70,5 per cent més que durant el mateix període de 2009, no ha comentat el canvi de rumb en la seva política d'accés a continguts d'adults.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT