PUBLICITAT

Més sobre internet

FRANCESC RODRÍGUEZ

Cada dia podem llegir als diaris una gran quantitat de notícies o d'articles d'opinió relatius a internet. La xarxa ens ofereix tantes possibilitats que és impossible abastar-les totes. Des de fa un temps les grans empreses del sector treballen en el camp dels buscadors per oferir noves prestacions i per captar nous usuaris. Allò de què es tracta és proposar un plus que afavoreixi la seva intenció d'ampliar la quota de mercat i fer més negoci.

Moltes de les vegades –per no dir sempre– que utilitzem un buscador ho fem per trobar resposta a una qüestió, més o menys complexa, que se'ns planteja en aquell moment. Però sovint la lògica dels buscadors i la pròpia no coincideixen i triguem estona en trobar allò que busquem –potser només han estat pocs minuts, però el temps ens ha semblat molt llarg! Penso que un dels factors que no tenen prou en compte aquestes empreses és la diferent manera de pensar la qüestió segons els individus pertanyin a una o altra comunitat, i quan dic comunitat em refereixo, especialment, a la lingüística o a la cultural. Em sembla provable, per exemple, que un llatí i un anglosaxó no enfoquen des del mateix punt de vista la recerca.

Un altre element diferenciador –fa pocs dies podíem llegir un article al diari El País sobre aquesta qüestió, referit al portal ask.com– és el nivell de concreció que podem assolir en escriure –i, evidentment, trobar– allò que estem buscant a internet. Massa sovint, si has escrit un nombre de paraules superior a dues o tres, el cercador genèric t'ofereix uns resultats que no s'adiuen amb allò que pretenies trobar. Si es tracta de qüestions permanents sempre pots anar a portals especialitzats de tipus enciclopèdic que et poden apropar a uns resultats més concrets. Ara bé, són ben pocs els cercadors que, com ask.com, t'ofereixen, de forma mínimament fiable, una resposta a una pregunta concreta –i de forma gairebé instantània. Penso que aquesta és també una via que hauran d'aprofundir per assolir quotes de mercat més elevades en el negoci digital.

Historiador



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT