PUBLICITAT

Les cues, un problema crònic oblidat

Les interminables cues de vehicles que es formen a tota hora a les parròquies centrals s’han convertit ja en un problema crònic del país i, com a tal, sembla que a ningú li preocupi gaire trobar solucions perquè el trànsit sigui més fluid. Fins i tot els soferts ciutadans s’han acostumat a patir, dia sí i dia també, uns embussos que quan no són originats per unes obres que no s’acaben mai, tenen el seu inici en un accident o en un conductor irresponsable que deixa mal aparcat el seu vehicle. El cas és que les cues han esdevingut ja en una cosa que no ens sorprèn gens ni mica, quan el desitjable seria que només es produïssin en moments puntuals o quan l’allau de visitants és molt gran i les vies no poden assumir tot el volum de vehicles existent. 
Fins i tot dona la impressió que a les autoritats, tant comunals com nacionals, aquesta problemàtica ja no els preocupa com fa uns anys, conscients que no es fàcil trobar solucions a curt termini. La pregunta que ens hauríem de fer és si realment no hi ha cap cosa a implementar perquè la circulació millori en un país amb un parc mòbil de més de 80.000 vehicles, si no recordo malament. La resposta hauria de ser que sí, que hi pot haver mesures encara que sigui per assolir millores parcials.
Per exemple, davant aquest panorama desolador que provoca l’absència de propostes dels nostres polítics per abordar les mancances existents en aquest àmbit, crida l’atenció la iniciativa anunciada pel Comú d’Andorra la Vella. I és que almenys la consol major de la capital, Conxita Marsol, ha tingut l’encert de buscar possibles fórmules que evitin o redueixin els habituals col·lapses al centre, com pot ser la creació d’uns aparcaments  a tocar de Santa Coloma, on es podria deixar el cotxe i arribar al centre amb autobusos llançadora. No sabem si això serà la panacea –segurament no– perquè es puguin descongestionar els carrers principals de la parròquia, ja que tot dependrà de l’espai total que es pugui destinar a aquesta iniciativa. A més, la idea seria que també els visitants poguessin deixar aquí el vehicle per tal que no hi hagués tanta circulació a l’interior del país. Almenys, com dic, la corporació comunal, en aquest cas, no s’ha limitat a romandre amb els braços plegats. Al mateix costat positiu, una altra bona notícia és que per fi la majoria de comuns estan creant serveis per comunicar els pobles o les zones d’una mateix parròquia, una cosa que també és d’agrair per a tots aquells que defensem el transport públic. En aquest sentit, el Comú d’Andorra la Vella també ha estat pioner, i ara han estat Canillo i Escaldes-Engordany els que ho han fet amb un servei de bus a la demanda. 
I és que sense un transport públic eficaç i modèlic no serà possible descongestionar el trànsit, com tampoc ho serà mentre el vell costum d’utilitzar el vehicle per a qualsevol desplaçament, tot i que sigui curt i que es pugui fer perfectament a peu, continuï ben vigent al nostre país. Aquesta és una les causes fonamentals dels embussos, però segurament a molts ciutadans els costaria reconèixer-ho. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT