PUBLICITAT

Canvi de paradigma en els nous models de gestió

Tom Peters és considerat un dels referents més importants en la direcció i gestió empresarial. Una de les seves obres més reconegudes és el llibre En busca de la excelencia (1982), en el qual enfocava als directius a gestionar els negocis d’una manera diferent a la que s’estava duent a terme en aquells moments; després d’això el van considerar com el Ur-Guru (gurú dels gurús), per aquest canvi radical de la visió dels negocis.

Va escriure d’altres llibres sobre el tema, i ha tingut frases molts famoses, relacionades amb l’excel·lència, el lideratge i els èxits, però són moltes les conclusions que l’han dut a afirmar que la persona/individu, a la fi, segueix sent el més important.

És cert que des de les reflexions de Peters als anys 80 fins ara hi han hagut molts canvis de paradigmes i de maneres de gestionar, tant a nivell personal com empresarial.

El món de la gestió de patrimonis no és una excepció. La persona/individu és un element fonamental en la relació amb el client ja que és un lligam que es basa en la confiança. Aquesta confiança s’aconsegueix oferint una excel·lent qualitat en la gestió del patrimoni dels nostres clients. Aquest és el nostre objectiu.

Una bona gestió passa indubtablement per un procés robust i disciplinat d’inversió on es combinen element quantitatius i qualitatius. La tecnologia com a base quantitativa del procés d’inversió és clau per poder integrar en tot moment qualsevol dada disponible de referència amb totes les dades històriques existents.

L’element qualitatiu d’un equip expert i global seguint un procés d’inversió robust en el temps serà determinant en l’èxit de l’estratègia implementada en les carteres dels nostres clients. Les oportunitats d’inversió detectades pels nostres especialistes hauran de passar pel procés d’inversió per determinar com s’integren dins la cartera gestionada en la qual l’objectiu és obtenir el rendiment més alt amb un estricte control del risc.

Tot i això, la gestió actual del patrimoni dels clients ha d’incorporar les particularitats i les especificitats de cada client pel que fa a planificació patrimonial global, i això dins un ventall cada vegada més ampli d’alternatives a disposició dels nostres clients. En aquest sentit, el valor afegit en la gestió patrimonial no seria possible sense el talent d’un equip de gestors de patrimoni amb experiència i dedicació, i amb solucions locals i globals a mida per a cada client.

La recerca de l’excel·lència en la gestió del patrimoni dels nostres clients passa sens dubte també per una comunicació de qualitat amb ells. La tecnologia ha estat clau per poder oferir-los eines amb les quals poder estar informats al moment de la seva situació financera, així com oferir-los la màxima flexibilitat en les seves gestions. I aquesta tecnologia ha permès, sens dubte, una millora en la comunicació directa i no reemplaçable dels nostres gestors amb els nostres clients en un entorn de mercats cada vegada més complex. La crisi sanitària ha accelerat aquest procés lògic que segurament hauria esdevingut en uns anys.

Per poder seguir aportant les millors solucions, oportunitats d’inversió i fer créixer el patrimoni dels nostres clients en un entorn regulador i de mercats, que cada cop és més complicat pels escenaris complexos als quals s’enfronten contínuament, la nostra entitat seguirà apostant per una innovació constant i pel talent d’un equip de gestors experimentat al servei dels nostres clients.

 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT