PUBLICITAT

¿I l'anomenat pla b?

IASÍAS LAFUENTE

Fa uns mesos, quan el ministre de Foment va decidir donar un cop de puny en la taula per corregir la descontrolada situació dels controladors aeris, explicava a qui volia escoltar-li que tenia un pla b per respondre al col·lectiu si aquest decidia encastellar-se i fer valer el seu poder. El pla passava per la formació de nous professionals, l'habilitació de controladors militars o la contractació de tècnics europeus. Cap d'aquestes mesures hagués servit per fer front a la massiva epidèmia d'ansietat que va afectar als controladors en l'arrencada del passat pont, però la indigna actuació d'aquests privilegiats treballadors va deixar en evidència que cap d'aquestes mesures alternatives era a punt.

Ara el president del Govern ha explicat al Congrés les raons que li van portar a prendre la decisió extraordinària de declarar l'estat d'alarma per resoldre l'excepcional situació creada pels controladors.

La defensa no era difícil. Vist el desenvolupament del conflicte i la desafiadora actitud dels controladors era complicat trobar una altra sortida amb la llei a la mà. La mesura va permetre reobrir l'espai aeri en un temps rècord i va servir com a eficaç teràpia contra la fingida ansietat dels controladors: tots, miraculosament, van sanar immediatament.

Però queden sense respondre preguntes fonamentals. I la principal és com aconseguirem retornar a la normalitat quan es desactivi l'estat d'alarma. Tenint en compte que la normalitat no és només que les coses tornin a funcionar sense sobresalts, que els controladors s'ajustin a la llei si volen plantejar un conflicte laboral, sinó que els qui van desafiar als seus conciutadans i a l'Estat promovent una acció il·legal paguin per això com correspon. Com qualsevol altre treballador, sense més.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT