PUBLICITAT

Un aplaudiment pels autònoms

Ser autònom no es factible per a tothom. No tots tenim la capacitat de generar ingressos sense comptar amb una nòmina fixa. La nostra font econòmica principal. Pesonalment, admiro a qualsevol persona que crea el seu propi negoci i decideix invertir els seus diners i temps en una nova forma de guanyar-se la vida. Voler tenir la seva pròpia empresa. Una decisió que canviarà el rumb de la seva vida i ho farà per dos motius bàsics. Una, perquè estimarà el seu treball i dos, perquè si surt malament el pot endeutar durant molts anys. Es com jugar a la borsa.

S’ha de tenir clar el motiu de perquè es fa i què es cerca. Ser independent laboralment i/o dedicar-se a una passió? És una decisió molt important perquè es sacrificarà el temps lliure. Deixarà d’existir. Si més no, al principi. Durant els primers 12 mesos serà la dinàmica a seguir. Treballar per a cobrir despeses. S’ha de generar una cartera de clients. Donar-se a conèixer i fer-se relacionar amb el producte. És a dir, treballar el màrqueting. Crear la necessitat que et contractin o comprin el teu producte. És el que ve a ser la publicitat i un dels millors mitjans on publicitar-se son les xarxes socials. Has d’interactuar amb el món. Si no ets present, no existeixes. El mercat laboral és molt feroç. Hi ha més empreses com la teva. Amb els mateixos serveis i gent molt preparada. Segurament igual que tu o més.

Has d’aprendre a ser competitiu però, sense perdre qualitat. Els futurs clients han de percebre que ets la millor opció. Per no fracassar en l’intent hauràs d’invertir temps a adquirir i desenvolupar dues intel·ligències fonamentals per al món empresarial. La inte·ligència financera i l’emocional. T’ajudaran en la gestió dels diners i de les emocions. Amb la financera, entendràs d’inversions econòmiques i la gestió dels impostos. Aquests poden devorar el teu negoci si no coneixes el seu mecanisme. Relatiu a les inversions, tots sabem que cal comprar barat per a vendre més car. Aquí està el benefici econòmic però, si no saps negociar i demanar un preu just, poc marge de benefici et quedarà. D’això s’encarrega la intel·ligència emocional. Influeix en la gestió de les emocions i en la presa de decisions.

Com a nou empresari et mouràs per la por de perdre diners o per l’afany de guanyar-ne. També està l’opció de no moure’s. Per a no perdre diners però, aquesta última manera de treballar és la que condueix a la desaparició. El món va canviant i si no t’adaptes, mors. Relatiu a les emocions, regulen el teu temperament i milloren la teva capacitat de negociació. El que et converteix en un ser pacient i disciplinat. Com sabràs negociar, seràs persuasiu. Sabràs com dir les coses i quin vocabulari fer servir. T’has tornat una persona proactiva i amb ment d’autònom. Has deixat enrere la d’assalariat. Intercanviar hores per diners.
Quantes més treballes, més guanyes. Això és tenir l’ingrés limitat a unes certes hores diàries. Ara, treballes d’una altra manera. Quants més productes vens o serveis factures, més en guanyes. Treballant les mateixes hores, pots obtenir majors ingressos.
Amb la teva nova manera de pensar veus i interpretes les situacions de manera diferent. Pots guanyar diners fins i tot estant dormint. Segons quin negoci tinguis. Aquest seria el cas dels lloguers de maquinària. Valores més el teu temps perquè en disposes de poc i vols esprémer-lo al màxim. Una persona proactiva s’allunya de les distraccions. Vol aconseguir els seus objectius en el menor temps possible. Les seves conductes s’enfoquen sempre en fets constructius. No en perdre el temps. 

S’està formant constantment i amb aquesta actitud veu oportunitats de negoci on els altres veuen problemes. Si apareix un diluvi, voldrà vendre paraigües o impermeables. Si irromp una onada de fred, voldrà vendre radiadors, abrics, guants, etc. Transforma el seu negoci. Actualment, molts empresaris s´estàn enfocant en la fabricació i/o venda de mascaretes. Una cosa impensable fa uns mesos enrera.

Pensant d’aquesta manera no dones peu al fet que els morosos et prenguin el pèl. Les persones o empreses que no volen respectar l’acord contret amb tu. Quan es compleix el termini de pagament de les factures, exigeixes els teus diners. Valores el temps invertit i no et fa vergonya reclamar el que és teu. 

Amb aquesta mena de gent mai pots anar de front perquè, la resposta sempre serà la mateixa. Un no rotund. Moltes empreses fan fallida, per no saber reclamar els seus diners. Com he dit abans, seràs proactiu i això et porta a ser previsor. Has après a controlar la por i la frustració. És vital no deixar emportar-se per la por. En aquest cas seria la por a no facturar prou, per a fer front a les despeses mensuals. És el motiu principal que farà que comencis amb el teu negoci o que abandonis el projecte. Controlant la frustració, ets conscient que les crisis econòmiques arriben sense avisar. Apareixen de cop. Estic parlant de la capacitat d’estalviar. Qualsevol persona que depengui d’una nòmina, està a un mes de la pobresa econòmica. D’aqui la importància d´estalviar. Per poder fer front a un mínim de tres mesos sense rebre cap ingrés. 

Doncs sent autònom, es exactament igual. Has de tenir la quantitat necessària per a afrontar els mateixos mesos sense facturar. Durant aquest temps pots decidir si mantenir el negoci o transformar-lo en una cosa diferent. Això s’aconsegueix apartant anualment el 10% dels beneficis. Ve a ser una bossa d’emergència. Com he dit al principi de l’article, tens control sobre la por. 

D’aquí la importància de la intel·ligència emocional. Per tenir la capacitat de decisió en moments crítics i no deixar-se influenciar per la situació econòmica del moment. El pànic.  

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT