PUBLICITAT

Les lliçons de la Covid-19

La pandèmia provocada per la Covid-19 ens està ensenyant difícils i valuoses lliçons sobre la manera en què hem estat desenvolupant les nostres activitats i les nostres relacions en l’última dècada. No obstant això, d’un temps ençà, les organitzacions anaven experimentant un marcat canvi en la forma en què es desenvolupaven les seves polítiques, aplicant mesures que d’una manera més o menys proactiva anaven deixant pas a una estructura empresarial molt més horitzontal i conscienciada amb el seu entorn.

Si bé aquesta evolució cap a un sistema responsable i sostenible era real, la irrupció de la Covid-19 ha actuat com a palanca i, malgrat portar innombrables tragèdies d’índole social, econòmica i laboral, ha potenciat el costat més solidari de la nostra economia.

Moltes organitzacions s’han bolcat davant la crisi i han buscat i trobat la manera d’aportar el seu gra de sorra per poder ajudar: mitjançant donacions, adaptant la seva activitat o a través d’un voluntariat. També ho ha fet així el sector financer, que ha volgut fer palès el seu compromís i revertir a la societat part del que aquesta li aporta. Un exemple clar ha estat el pas endavant que ha donat l’Associació de Bancs Andorrans (Andorran Banking), en què les cinc entitats bancàries hem unit esforços per donar suport al teixit empresarial del país i als ciutadans.

Com a part de l’associació de bancs del Principat estem orgullosos de donar el nostre suport mitjançant la posada en marxa de diverses mesures que sabem que són importants perquè el país pugui tirar endavant. Entre algunes de les mesures, l’associació ha concedit una línia de finançament al Govern, amb l’objectiu de cobrir les despeses de l’emergència sanitària de la Covid-19 i pal·liar la crisi socioeconòmica. A més, s’han endegat altres iniciatives com ara posar una partida econòmica a disposició d’empreses i autònoms per garantir la continuïtat de la seva activitat, l’acord de no executar els impagaments de préstecs o la no aplicació durant abril i maig de comissions per descobert en comptes, ni els interessos per demora en el pagament de quotes, així com l’ampliació del límit a les targetes de contactless per no haver de teclejar el codi pin en cada transacció.

Des de fa més de deu anys que Andbank gestiona la seva responsabilitat social corporativa com a una evidència del seu creixement sostenible i de la seva contribució a la societat, tant en millores socials com econòmiques i ambientals. Des del principi hem tingut un caire més social, més proper i molt de país, i no hem deixat d’anunciar que la nostra manera d’entendre el desenvolupament dels negocis no és altra que actuar d’un mode ètic i responsable. Per això, i sota el lema #tutambesumes, vam iniciar i reforçar el nostre compromís amb l’entorn, amb la societat andorrana, amb els nostres clients i, per descomptat, amb el nostre equip de professionals, que en moltes accions han demostrat estar a l’altura per implicar-se davant d’unes circumstàncies molt adverses.

Aquest lema va ser el portaveu d’una de les accions amb més repercussió, fins al moment, de la nostra responsabilitat social corporativa, la gala benèfica amb la qual es va fer una important recaptació per destinar-la a la investigació contra el càncer infantil i a l’ajut econòmic per l’acompanyament de les famílies andorranes tractades a Sant Joan de Deu.

Si un dels nostres pilars de la responsabilitat social de l’entitat és la lluita contra el càncer i el suport a la investigació oncològica, un altre és el suport i el compromís amb la societat amb la qual interactuem. Per aquest motiu, des de l’inici de la pandèmia, i sota la mateixa ignorància i el desconeixement que totes les autoritats i entitats mundials tenen sobre aquest tema, hem anat adoptant progressivament, i en funció de les necessitats, les mesures que puguin ajudar i salvaguardar la salut dels nostres clients i treballadors. Per això hem adoptat un altre lema per aquesta situació: #quedatacasa

Per aquest motiu, i conscients que la seguretat sanitària és avui més prioritària que mai, s’ha promogut el teletreball per a la majoria de treballadors, garantint sempre que la normalitat en l’operativa diària i potenciant l’ús del canal digital. Aquest és un nou model de treball, al qual molts de nosaltres no estem habituats, però és un sistema diferent que haurem d’avaluar i tenir en compte.

Fruit d’aquest compromís i de la situació actual, hem volgut aportar el nostre gra de sorra contribuint al compte de solidari, que Govern ha obert en cadascuna de les entitats bancàries, 100.000 euros per ajudar a mitigar els efectes sanitaris i econòmics d’aquesta crisi, i juntament amb l’Associació de Col·laboradors d’Andbank (ASCA) hem llançat una campanya interna per la qual incentivem els treballadors a fer aportacions individuals, que seran igualades pel mateix import per l’entitat i se sumaran a la donació inicial.

En definitiva, la nostra aportació a la crisi de la Covid-19 se suma així al nostre compromís social amb la lluita contra el càncer, la col·laboració amb diferents entitats socials i esportives i el foment de l’educació financera. Cada dia intentem treballar perquè els nostres valors marquin la nostra manera de fer, i aquesta crisi sanitària ha significat un altre punt que ha enfortit el nostre compromís amb l’entorn i ens ha fet buscar accions diferents i reinventar-nos per aportar valor real a la nostra societat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT