PUBLICITAT

El futur de l’alimentació, a través de l’ADN

En un món en el qual ja no sols mengem productes naturals o preparats, sinó que disposem fins i tot de menjar amb aparença de carn que en realitat no ho és, arriba la següent fase: restaurants i supermercats que recomanen aliments sobre la base de les necessitats genètiques de cada consumidor. Aquesta és una de les tendències anunciades pel hub de coneixement The Valley, que ha desenvolupat en les seves instal·lacions a Madrid una simulació de com seria a Espanya un supermercat que recomani productes conforme a la salut o hàbits de somni i activitat de cada client. Un projecte que poden visitar altres empreses i escoles que estiguin interessades en la idea.

Més concretament, el soci i director d’innovació de The Valley, Juan Luis Moreno, assegura que no passaran molts anys fins que se superi la fase en la qual restaurants i supermercats ofereixin línies d’aliments baixes en calories o sal o sense gluten i estableixin com a sistema la «hiperpersonalitzacó» en les seves recomanacions. «És molt experimental, molt incipient però la tecnologia aquesta aquí, es pot fer. Potser no amb mostres d’ADN però potser sí amb perfils biomètrics en el qual identifiques com tens el colesterol, la glucosa, les teves al·lèrgies i que d’una forma més automatitzada es facin menús individualitzats, que és el següent pass a la personalització», explica. Una empresa emergent que ja està utilitzant aquest sistema de recomanació hiperpersonalitzada és ADNNudge, a Londres, en haver desenvolupat una polsera que –després de registrar l’ADN d’un usuari amb una mostra de saliva– li indica si un aliment és adequat o no per la seva quantitat de sucres, sal o greixos amb un sistema de llums de colors verds (si ho és) o vermelles (si no ho és).

La identificació del valor nutricional s’obté en escanejar amb la polsera el codi de barres de cada producte a les botigues d’alimentació, aprofitant que al Regne Unit s’inclou aquesta informació en la majoria dels casos. Aquest projecte l’han impulsat a més en alguns supermercats anglesos, com la cadena John Lewis and Waitrose, que ofereix un lloc per a realitzar l’anàlisi de saliva en dues dels seus establiments.

D’altra banda, el salt a la restauració podria arribar des d’un local al Japó, el restaurant Sushi Singularity, que planeja obrir durant aquest 2020 (encara sense data anunciada) i que oferirà als clients peces de sushi dissenyades amb una impressora 3D que contindran ingredients adaptats a les necessitats de cada client després d’haver-los realitzat un test d’ADN dies abans.

Des de l’Àrea de Nutrició de la Societat Espanyola d’Endocrinologia i Nutrició (SEEN), el doctor Francisco Pita veu en aquestes iniciatives part del futur de l’alimentació fora de casa. «Igual que els menús o restaurants vegans, que es trobaven amb facilitat en ciutats europees i en els últims anys el creixement ha estat major en ciutats espanyoles. Probablement es dissenyen (aquest sistema hiperpersonalizado) per a les malalties més prevalents, com la hipertensió, diabetis i hipercolesterolemia i malalties cardiovasculars», valora a Efeagro.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT