PUBLICITAT

Més severs

Sembla que hi haurà més mà dura amb els despistats i els qui, pel que sigui (els seus motius tindran), no volen fer ús dels equipaments de neu quan pertoca. Evidentment, parlo fent referència als vehicles. Si un vianant es posa o no les botes de neu per caminar, la veritat és que poc m’afecta, a no ser que l’hagi de recollir del terra perquè ha relliscat o ha tingut un ensurt. En aquest cas, també faig una crida perquè els caminants tinguin cura del seu calçat. Sigui com sigui, el cas és que cada hivern, i amb l’arribada de la neu, ens trobem amb el mateix escenari: cotxes creuats enmig de les rotondes o els canvis de sentit, vehicles estacionats al mig de la carretera perquè no tenen nassos a seguir endavant o endarrere, turismes que llisquen per fer una pujada...

La veritat és que des de fora sembla un veritable espectacle d’acrobàcies i martingales digne de ser representat pel Cirque du Glace. Ara bé, quan es té pressa per anar a treballar o a fer alguna altra cosa que s’hagi de fer, la mala praxi d’alguns i el descuit d’altres acaba sent una mica empipador. Per aquest motiu, celebro que des del Departament de Mobilitat s’hagi dit fermament que hi haurà «tolerància zero amb els infractors que no compleixin les condicions de seguretat» per neu. També és cert que no és la primera vegada que sento aquestes paraules. Però bé, farem un acte de fe i tindrem l’esperança de viure un hivern tranquil i lliure d’infractors.

A banda de posar-se més seriosos amb les penalitzacions per no dur equipaments (180 euros de multa pels vehicles de turisme i 500 pels camions), Mobilitat també ha decidit incorporar el color taronja en la cromàtica del nivell d’alertes. Feia 20 anys que aquests barems no es tocaven. Ja era hora de treure la pols al manual d’actuacions i dotar el Principat de les mesures que veritablement cal aplicar. Més tenint en compte que es tracta del país de la neu i que es proclama aquesta fita als quatre vents. Bona mostra d’això, és la col·laboració entre Andorra Turisme i Disney que es va signar ja fa temps i que, entre altres promocions, es visualitza en una de les pel·lícules més esperades d’aquest any: Frozen 2. La pel·lícula s’estrena avui a Espanya i juntament amb el cartell es pot veure la paraula «Visita Andorra» en diferents formats i emplaçaments.

El film mostra un món de fantasia on el gel, la neu i els nassos congelats són els grans protagonistes. La pel·lícula no deixa de ser un exemple llunyà i (potser) agafat amb pinces d’aquest afany que es té per emparentar el Principat amb tot el que significa ser un món màgic i fantàstic de neu. Deixant la indústria Disney a part, podem trobar desenes d’anuncis i publicitats fetes a l’exterior on es parla de la neu d’Andorra només des d’una perspectiva idíl·lica. Es mostren paisatges que podrien ser grans postals i els protagonistes solen ser una família feliç que llisca per la neu mentre somriu angelicalment. Això ho podem trobar al país? Sí, està clar. Però també trobem cues que es formen cada cap de setmana o retencions que es creen durant els dies que neva pel desconeixement (no justificat) dels turistes. Per descomptat, ningú es posarà a fer publicitat sobre aquests aspectes. Per tant, està bé que, almenys, es posin severs amb les multes i facin entendre a tothom, inclosos els forans, perquè (no ens enganyem) són els qui més emboliquen la troca, que a Andorra es ve a gaudir de la neu però també a complir amb la normativa.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT