PUBLICITAT

Espais per a vianants

FERRAN COSTA

Sembla ser que finalment, després de molts estira-i-arronses, les avingudes Meritxell i Carlemany es convertiran en zona per a vianants. Això sí, pel que ha trascendit, haurem d’esperar que s’acabi la temporada d’esquí per veure-ho i la mesura només s’aplicarà en dates molt puntuals. En un país com el nostre, on el sector comercial ha estat tradicionalment un dels puntals de l’economia, ja era hora que, de forma decidida tots els agents implicats acordin de convertir l’artèria principal del país per a vianants en moments de màxima afluència.

La gran majoria de les ciutats ja fa anys que reserven els seus centres històrics, zones on es concentra el comerç minorista, per a vianants. L’invent, doncs, no és pas nou.

La pràctica demostra que aquestes àrees es converteixen en pols d’atracció de gent i consegüentment, la major freqüentació de la zona reporta majors ingressos a les caixes de les botigues. Per altra banda, tot aquell qui hagi passejat per les voreres del centre quan tot està farcit de visitants, haurà descobert les incomoditats de les massificacions.

La qüestió a resoldre és la d’evitar el caos circulatori. Les alternatives per a desviar el trànsit són evidentment limitades i per tant la bona entesa i coordinació amb els Serveis de Circulació dels comuns respectius, conjuntament amb l’Agència de Mobilitat, són indispensables per a una bona gestió de la resultant circulació modificada.

I que quedi clar, que els problemes de trànsit hi seran, però atenció a les veus crítiques, perquè segurament també hi serien si les avingudes de Meritxell i Carlemany fossin obertes a la circulació. ¿O és que no les hem vist mai col·lapsades? Quant l’afluència de visitants supera els índexs que pot superar la nostra xarxa viària, poca cosa queda a fer per evitar passar mitja tarda tancat dins d’un vehicle fent cua.

La millor alternativa és deixar el cotxe a casa i poder passejar tranquil·lament, sense topades i estretors, per les noves zones de vianants.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT