PUBLICITAT

Multitasking

Potser durant la teva jornada laboral mentre estàs davant l’ordinador revisant el correu electrònic, atens el teu mòbil, agafes detalls d’un informe que has de fer i, a la vegada, converses amb un company d’oficina? Això ho fem tots generalment amb l’objectiu d’arribar a ser més eficients i d’economitzar temps. Per tant, com a multitasking es coneix a la manera com una persona és capaç d’estar fent diverses coses al mateix temps, ja sigui a la feina o al món privat o domèstic. Actualment, amb un ritme de vida molt accelerat, tothom aposta per fer diverses coses a la vegada. Pensem que és bo poder aprofitar el temps al màxim i que adquirir aquesta ‘capacitat’ millorarà la nostra destresa per tal de poder assolir totes les tasques diàries. És això veritat?
 
El cert és que fer diverses coses alhora i desviar l’ atenció cap a activitats diferents no fa que les persones estiguin més capacitades. Definitivament, el multitasking entorpeix el nostre rendiment i els processos d’aprenentatge. Dificulta l’habilitat de fer les coses amb destresa  i produeix manca de concentració en el que estem fent.
 
Però, la realitat, és que tant als centres educatius com a la feina, les nostres tasques es barregen contínuament amb un munt d’elements distractors. De manera que mentre estem llegim un llibre o fent un informe, van arribant missatges al mòbil, potser hi ha música de fons o apareix qualsevol element de distracció que entorpeix el nostre rendiment tant laboral com acadèmic.
 
Per tal d’evitar que els factors distractors, la majoria relacionats amb la tecnologia, les xarxes socials i l’acumulació de tasques afecten el nostre rendiment i, inclús, la nostra salut, existeixen algunes solucions.
 
El primer que podem fer és establir pauses entre les nostres tasques (5 minuts cada mitja hora o, inclús 15 minuts cada dues hores) i aprofitar-les per realitzar activitats saludables que permetin que el nostre cervell ‘es reiniciï’. Per exemple, podríem llegir, fer una mica d’exercici o sortir a caminar, etc. 
 
El segon consell és crear períodes de ‘desconnexió’ que podrien consistir només en tancar el navegador o, si això no funciona, arribar a prendre la dràstica decisió d’apagar el router d’Internet, per tal d’evitar totes les temptacions que ens arribem des de la xarxa les quals ens fan deixar la nostra tasca per veure que està passat, per exemple, a les xarxes socials.
 
Per acabar, poden apostar per l’autocontrol. Perquè les tecnologies, en lloc de distraure’ns, si són ben utilitzades poden arribar a ser unes magnífiques eines per l’aprenentatge i el món laboral.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT