PUBLICITAT

A la Comella hi ha lloc per a tothom

Si a Catalunya, des de fa anys, és recorrent dir que les Terres de l’Ebre són dipòsits d’infraestructures que no vol ningú, com les dues centrals nuclears d’Ascó i Vandellós, a Andorra podem dir que s’emporta la mateixa denominació la Comella.

La Comella, aquell lloc tan curiós situat a l’obaga d’Andorra la Vella, que combina una important zona industrial amb un centre penitenciari nacional, així com recintes esportius com el del Serradells amb un forn incinerador, situat sobre la seva piscina exterior que s’omple a l’estiu d’un important nombre de ciutadans. En escreix, a la Comella també hi podeu trobar més de sis conjunts residencials, una seixantena de llars i un alberg que, durant l’any i sobretot a l’estiu, acull multitud d’infants que realitzen les colònies estivals organitzades des de la institució comunal.

Altrament, si les prediccions de la premsa actual són certes, la Comella també serà el lloc adequat per tal de construir el futur Heliport Nacional (ho poso en majúscules, perquè tu lectora o lector entenguis de la importància que des de les institucions andorranes se li ha donat a aquest projecte).

Arribats a aquest punt, el debat que se m’obre és doble. En primer lloc, crec que és important preguntar a l’opinió pública al voltant de la necessitat de dur a terme aquest tipus de projectes, més tenint en compte la situació actual i els importants reptes socials que tot gestor públic ha d’afrontar en els temps que corren. Personalment, opino que la construcció d’un heliport no és un projecte d’urgència, així com considero que no existeix cap necessitat que argumenti la construcció d’aquest tipus d’infraestructura amb diner públic. Recalco lo del diner públic perquè, segons fons periodístiques, l’heliport que es construirà a la Comella tindrà com a base el diner provinent de les arques públiques, a diferència del primer heliport plantejat: el del Patapou.

No obstant això, amb aquestes paraules no pretenc posicionar-me a favor d’una zona o una altra tenint en compte la despesa pública, ja que tot i que en l’heliport del Patapou es preveia la construcció i la gestió a través d’una empresa privada, la seva situació geogràfica no era la més adequada, tenint en compte que existia un important nombre de nuclis residencials i una escola al voltant de la infraestructura. Emperò, la crítica rau en el fet que el propi Comú de la Capital es mostri veritablement actiu i contrari a la construcció de l’heliport del Patapou i per una altra banda, ofereixi el terreny comunal de la Comella, obviant o no tenint en compte la proximitat d’aquest terreny a l’Alberg Comunal, així com nombroses urbanitzacions presents a la Comella.

Així mateix, la crítica com he dit és doble. En primer lloc, que els gestors públics advoquin per un projecte que personalment consta d’una notòria manca de necessitat present i futura pel benestar dels ciutadans del país. En segon lloc, que els gestors públics comunals demostrin una manca de criteri o criteri hipocràtic justificant la presència de l’heliport a un terreny, que té dèficits semblants als d’un altre al qual si havia oposat frontalment que es construís aquest mateix heliport.

Senyores i senyors gestors del diner públic, tan nacional com comunal, si realment es porta a terme l’heliport de la Comella, haureu de justificar el per què el voleu construir, així com els arguments de la seva ubicació. Però sobretot, tant en aquest tipus d’infraestructura com en moltes d’altres de faraòniques que hem vist construir fa pocs anys i que actualment estem pagant i pagarem per molt temps,  crec que la justificació ha de ser clara i extensa.
Personalment, penso que la millor justificació possible és preguntar directament a les ciutadanes i ciutadans si consideren urgent i necessari construir un heliport. Tranquils, estan ben informades i informats. Tranquils, sabran què respondre.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT