PUBLICITAT

Art Basel torna a triomfar

Com cada any, després de 45 anys, la setmana passada a Basilea es va tornar a viure aquest tràfec que els habitants de Basilea estan més que acostumats per aquestes dates: jets privats, cotxes de luxe, hotels i restaurants plens des de feia setmanes, vestimenta extravagant i desfilada de col·leccionistes preparats per deixar-se seduir per la fira. 
 
Actualment és un referent mundial en el sector de l’art i ha tornat a ser un èxit. Durant cinc dies s’han passejat per la fira més de 98.000 col·leccionistes i professionals del sector. Avui les galeries desfeien tota la parada que havien muntat eufòriques de felicitat pel gran nombre de vendes que han tingut. La veritat que la fira ha recuperat la força de l’Art Modern i de la Postguerra gràcies als bons resultats de les subhastes que van tenir lloc a Londres i Nova York durant aquest any. 
 
A la fira hi havia un gran nombre d’obres d’art de Chagall, Beuys, Calder, Serra, Fontana, Max Beckmann, Ernst Ludwig, Botero, Giacometti, Henry Moore, Cristo, Jaume Plensa, Miró també estava present a la fira amb obres de petit format però de la millor època de l’artista català. Tot i que els grans protagonistes de la fira van ser Pablo Picasso i Jean Michel Basquiat. 
 
Després dels rècords que han assolit en les últimes subhastes, les galeries van portar les seves millors obres d’aquests artistes, i molts col·leccionistes no van dubtar ni un minut a oferir els seus Picasso i Basquiat per tal de lluir-los a la fira. 
 
A la fira es van deixar veure els multimilionaris col·leccionistes Steve Cohen i Laurence Graf on se’ls va veure molt actius als primers dies de la fira.  A més, de Leonardo DiCaprio, que juntament amb altres companys de la seva professió no van deixar escapar l’oportunitat d’adquirir alguna que altra obra d’art. 
 
Com sempre, UBS va ser l’encarregat de patrocinar la fira de Art Basel, on des de fa anys aposta pel sector de l’art i és present en un gran nombre de fires i exposicions d’art.  Com cada any, la fira va ser interessant, innovadora,  emocionant, alegre i amb ganes de no deixar ningú  indiferent.  Una cosa esta clara: l’èxit d’una inversió amb art està assegurada emocionalment i econòmicament ja que, si no, no estaríem parlant de la 45é edició de Art Basel. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT