L’estudi de la història
Per què estudiem història? La resposta és que gràcies a la Història l’home descobreix els llaços que l’uneixen al passat i amplia el seu coneixement de les perspectives humanes. També, aquesta Ciència ens serveix per aprendre dels errors i preservar les virtuts. Els esdeveniments del passat ens van guiant en la tasca de construir un món millor.
Sense importar quina carrera decideixin seguir més endavant els estudiants, l’ensenyament de la història és interessant i beneficiós per tots els alumnes. Estar ben versats en la història probablement sempre els serà molt útil.
Encara que algú pugui pensar que estudiar el passat és avorrit, la història explicada correctament pot resultar interessant i inspiradora. Dins d’ella podem trobar històries de cultures i civilitzacions molt diferents a la nostra que poden sorprendre’ns en gran mesura i relats sobre individus i nacions que a força de lluita i voluntat van superar les més greus dificultats.
A més, tant l’aprenentatge com l’ensenyament de la història ens equipa amb una gran varietat d’habilitats. Això és degut al fet que els estudiants no tan sols l’han de llegir i memoritzar, sinó que després han de pensar i avaluar críticament la situació del que va passar. Sempre s’han d’incloure preguntes com: «Per què va succeir aquest esdeveniment?» o «Va resultar bo o dolent per a la societat?», etc. Hem de pensar que l’historiador sempre aporta una visió molt subjectiva per a la comprensió de les dades històriques i, per tant, la Història mai pot projectar veritats unívoques i indiscutibles com sí que pot succeir amb les altres ciències. S’hauria d’afegir, també, que la Història mai és una successió de fets aïllats, memoritzar dades soltes no té cap sentit. Cal fer que l’alumne comprengui com i per què s’han desenvolupat els esdeveniments, per conèixer millor i poder comprendre veritablement la Història. Per això, s’ha de reflexionar molt sobre els fets ocorreguts abans de respondre a aquests interrogants. Així, els alumnes aprenen a pensar críticament sobre les situacions i, fins i tot, poden aprendre més sobre si mateixos i els seus valors.
Entendre la història també millora la moral de les persones. Hi ha una cita molt coneguda que diu: «Entén el que va succeir en el passat i no repetiràs els mateixos errors». En conèixer totes les guerres innecessàries i esdeveniments terribles, com l’Holocaust Nazi i els assassinats de masses a l’Índia, que s’han succeït al llarg de la nostra història, l’ésser humà pot arribar a ser menys propens a cometre aquestes mateixes atrocitats. Després d’aprendre sobre aquestes complexes qüestions del passat, tendim a prendre millors decisions morals de cara al futur. I la presa de bones decisions és molt necessària para arribar a sortir d’una època de crisi, en tots els sentits, com la que estem travessant a l’actualitat.
Sense importar quina carrera decideixin seguir més endavant els estudiants, l’ensenyament de la història és interessant i beneficiós per tots els alumnes. Estar ben versats en la història probablement sempre els serà molt útil.
Encara que algú pugui pensar que estudiar el passat és avorrit, la història explicada correctament pot resultar interessant i inspiradora. Dins d’ella podem trobar històries de cultures i civilitzacions molt diferents a la nostra que poden sorprendre’ns en gran mesura i relats sobre individus i nacions que a força de lluita i voluntat van superar les més greus dificultats.
A més, tant l’aprenentatge com l’ensenyament de la història ens equipa amb una gran varietat d’habilitats. Això és degut al fet que els estudiants no tan sols l’han de llegir i memoritzar, sinó que després han de pensar i avaluar críticament la situació del que va passar. Sempre s’han d’incloure preguntes com: «Per què va succeir aquest esdeveniment?» o «Va resultar bo o dolent per a la societat?», etc. Hem de pensar que l’historiador sempre aporta una visió molt subjectiva per a la comprensió de les dades històriques i, per tant, la Història mai pot projectar veritats unívoques i indiscutibles com sí que pot succeir amb les altres ciències. S’hauria d’afegir, també, que la Història mai és una successió de fets aïllats, memoritzar dades soltes no té cap sentit. Cal fer que l’alumne comprengui com i per què s’han desenvolupat els esdeveniments, per conèixer millor i poder comprendre veritablement la Història. Per això, s’ha de reflexionar molt sobre els fets ocorreguts abans de respondre a aquests interrogants. Així, els alumnes aprenen a pensar críticament sobre les situacions i, fins i tot, poden aprendre més sobre si mateixos i els seus valors.
Entendre la història també millora la moral de les persones. Hi ha una cita molt coneguda que diu: «Entén el que va succeir en el passat i no repetiràs els mateixos errors». En conèixer totes les guerres innecessàries i esdeveniments terribles, com l’Holocaust Nazi i els assassinats de masses a l’Índia, que s’han succeït al llarg de la nostra història, l’ésser humà pot arribar a ser menys propens a cometre aquestes mateixes atrocitats. Després d’aprendre sobre aquestes complexes qüestions del passat, tendim a prendre millors decisions morals de cara al futur. I la presa de bones decisions és molt necessària para arribar a sortir d’una època de crisi, en tots els sentits, com la que estem travessant a l’actualitat.