Diada de Sant Jordi
Ara que ja tenim molt propera la Diada de Sant Jordi, m’agradaria parlar-vos del beneficis que aporten la lectura i l’escriptura als més petits de la casa.
La lectura és una de les peces claus per al bon desenvolupament cognitiu dels nens. Llegir és créixer i és recomanable que el pares fomenten aquest hàbit des de la infància perquè ajuda al cervell dels seus fills a desenvolupar-se.
Tant la lectura com l’escriptura repercuteixen de forma molt positiva en el rendiment acadèmic dels nens i en la seva comprensió lectora. Milloren la seva capacitat lingüística, estimulen les àrees cognitives del cervell i els aspectes emocionals del seu desenvolupament també evolucionen favorablement amb un llibre entre les mans.
Parlant de l’escriptura, aquesta, entre d’altres beneficis, desenvolupa la creativitat, la imaginació i l’expressió artística; millora la concentració i la reflexió; fomenta l’organització i l’elaboració d’idees sobre un tema concret i, a més, constitueix un element de relaxació i entreteniment.
erò de vegades és molt difícil motivar als nens perquè llegeixin. Alguns consells per a fomentar aquest hàbit serien els següents:
- En primer lloc, com en la majoria de les coses, donar-los exemple. Perquè ja sabem que els adults són un model a imitar pels més petits. Doncs, és molt important llegir quan ells pugin veure’ns.
- Per continuar, estimular-los i encoratjar-los cap a la lectura. Per aconseguir això és necessari que sempre hi hagi llibres al seu abast.
- També és convenient escoltar les seves preguntes i explicacions perquè en elles es poden trobar els seus gusts i motivacions.
- La constància és una qualitat molt important per aconseguir el desenvolupament de l’hàbit de la lectura. Cal reservar tots els dies un temps per a realitzar aquesta activitat d’una forma relaxada.
- Una altra recomanació és respectar els seus gusts. Els nens, encara que orientats i controlats pels adults, tenen dret a escollir les seves lectures.
- Per últim, és molt important demanar consell als experts -bibliotecaris, professors, llibreters- sobre els llibres més adequats per a cada nen i cada edat.
La lectura és una de les peces claus per al bon desenvolupament cognitiu dels nens. Llegir és créixer i és recomanable que el pares fomenten aquest hàbit des de la infància perquè ajuda al cervell dels seus fills a desenvolupar-se.
Tant la lectura com l’escriptura repercuteixen de forma molt positiva en el rendiment acadèmic dels nens i en la seva comprensió lectora. Milloren la seva capacitat lingüística, estimulen les àrees cognitives del cervell i els aspectes emocionals del seu desenvolupament també evolucionen favorablement amb un llibre entre les mans.
Parlant de l’escriptura, aquesta, entre d’altres beneficis, desenvolupa la creativitat, la imaginació i l’expressió artística; millora la concentració i la reflexió; fomenta l’organització i l’elaboració d’idees sobre un tema concret i, a més, constitueix un element de relaxació i entreteniment.
erò de vegades és molt difícil motivar als nens perquè llegeixin. Alguns consells per a fomentar aquest hàbit serien els següents:
- En primer lloc, com en la majoria de les coses, donar-los exemple. Perquè ja sabem que els adults són un model a imitar pels més petits. Doncs, és molt important llegir quan ells pugin veure’ns.
- Per continuar, estimular-los i encoratjar-los cap a la lectura. Per aconseguir això és necessari que sempre hi hagi llibres al seu abast.
- També és convenient escoltar les seves preguntes i explicacions perquè en elles es poden trobar els seus gusts i motivacions.
- La constància és una qualitat molt important per aconseguir el desenvolupament de l’hàbit de la lectura. Cal reservar tots els dies un temps per a realitzar aquesta activitat d’una forma relaxada.
- Una altra recomanació és respectar els seus gusts. Els nens, encara que orientats i controlats pels adults, tenen dret a escollir les seves lectures.
- Per últim, és molt important demanar consell als experts -bibliotecaris, professors, llibreters- sobre els llibres més adequats per a cada nen i cada edat.