PUBLICITAT

Andorra, país de congressos

Uns 94.000 m2 d'espai per a exposicions, 1.700 expositors, 72.000 assistents de més de 200 països diferents, 3.400 persones acreditades com a premsa o analistes, i una contribució neta a la ciutat de 320 milions d'euros. Aquestes són les xifres del Mobile World Congress. Tot i l'espectacularitat d'aquestes xifres, el que més m’impressiona és que una convenció d’aquestes característiques pugui transformar tota una ciutat com Barcelona. Durant aquella setmana, la paraula crisi gairebé no es va sentir ni veure per enlloc. Les cues de gent esperant un taxi eren immenses quan poques setmanes enrere vèiem manifestacions contínues per queixar-se de l'elevat nombre de taxis que hi ha a la ciutat. Era gairebé impossible trobar una plaça hotelera lliure en una època on l'ocupació a la ciutat sol ser baixa.. El turisme de fires és el que té. Els principals assistents solen ser directius d'empreses i professionals liberals amb un poder adquisitiu alt que acostumen a no estar-se de res, (solen ser pocs dies i s'ho poden permetre) i més si es troben en una ciutat que els en dóna la possibilitat. A Andorra ens trobem en una situació complicada ja que el gran nombre de turistes que solíem tenir ha disminuït molt i probablement no els tornarem a recuperar. Per què no intentar pal·liar aquesta situació amb un altre tipus de turisme, que tot i ser menys nombrós pot aportar molts beneficis? Pensem que a més del lloguer de les instal·lacions, hi ha tot el que envolta l'estada d'aquests congressistes: ocupació hotelera, dels restaurants, les compres que realitzaran i l'oci que consumiran, i si a més s'enduen un bon record, és possible que alguns vulguin repetir per fer una estada més llarga amb la seva família o com a mínim, ens faran bona publicitat. Andorra té molt potencial en aquest sentit. Un entorn únic i segur, l'existència de capacitat hotelera de qualitat, i instal·lacions per donar resposta a aquestes necessitats. També disposem d'un gran nombre d'alternatives de lleure com spas, àrees comercials atractives, restauració de qualitat, i un llarg etcètera. És cert que hi ha punts que caldria treballar com per exemple facilitar els accessos i la mobilitat per arribar a Andorra. A més, s’ha de millorar el tracte i servei que es dóna al turista, no sempre a l'alçada, que és una de les coses que més valora aquest tipus de client. També seria bo treballar per poder ampliar l’oferta d'oci nocturn que es podria  complementar amb propostes com el Casino. Però sobretot el que cal és voluntat política, empresarial i social d'apostar per una estratègia d'aquest tipus. L'èxit per atraure aquests esdeveniments requereix de coordinació entre els diferents sectors, públics i privats, per poder anar a l'estranger a presentar-nos com una gran alternativa a moltes altres ciutats del món que lluiten pel mateix. Si creiem i estem treballant perquè Andorra sigui un referent mundial en certs camps, per què no pensar que podem ser-ho en el de congressos?

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT