PUBLICITAT

Preparatius per a una tardor de Land Art

  • Els preparatius per a aquest gran esdeveniment cultural avancen a bon ritme
PERE MOLES SANS
COMISSARI DE LA BIENNAL ANDORRA LAND ART

Periodic
Foto:

Fa uns mesos, en un article en aquest mateix diari, us mostrava el meu convenciment que Andorra podia acabar sent un referent europeu en Land Art en pocs anys. També us avançava el compromís de les principals institucions del país de fer viable econòmicament la primera Biennal Andorra Land Art. Doncs bé, ara ja us puc dir algunes coses més. La més important és que els preparatius per a aquest gran esdeveniment cultural d'àmbit nacional i de fort ressò internacional avancen a bon ritme, encara que de moment, sense transcendir a la llum pública.

Us vull transmetre la seguretat que l'equip organitzador de l'Andorra Land Art (ALA, unes sigles que poden semblar-nos estranyes, però que aviat seran familiars per als andorrans) està treballant intensament des de fa mesos per cobrir tots els fronts de la Biennal. Encara no us puc avançar ni noms d'artistes ni ubicacions concretes, això ho farem en els pròxims dos o tres mesos, però sí que us puc explicar tot el que s'ha fet fins ara perquè entengueu la complexitat d'organitzar un esdeveniment internacional com aquest.

En les últimes setmanes, hem intensificat els contactes amb els responsables polítics de les institucions que li donen suport: el Govern, Andorra Turisme i els set comuns, ja que ALA sempre ha tingut i continua tenint la ferma voluntat de fer arribar les activitats a les set parròquies del país. També estem parlant amb les empreses que patrocinaran l'esdeveniment en general o alguna de les instal·lacions artístiques en concret. Paral·lelament a totes aquestes gestions, hem posat en marxa tres àrees de treball: l'Artística, la Logística i la de Comunicació.

En l'Àrea artística, estem fent una tasca de recerca i classificació d'artistes andorrans i d'arreu del món que han fet o fan activitats relacionades amb l'art mediambiental, el Land Art per utilitzar el terme que s'ha acabat imposant per definir aquesta modalitat. S'ha contactat ja amb més de 200 d'aquests artistes per explicar-los la iniciativa de la Biennal i suggerir-los que hi participin. Les respostes no s'han fet esperar i ara ens trobem en la fase de concretar amb alguns d'ells quines instal·lacions podrien fer i a quin cost.

També s'ha avançat en la concreció de les propostes de les instal·lacions de més grans dimensions, que d'alguna manera marcaran el segell de l'ALA pel seu caràcter massiu i central. Em refereixo a les instal·lacions de llum artificial, de realitat augmentada i d'imatge en perspectiva, entre d'altres. S'ha contactat amb artistes i empreses especialitzades en cadascuna d'aquestes modalitats i aviat podrem desvelar-ne la ubicació i les característiques tècniques.

Per la seva part, l'Àrea Logística ha identificat més de 30 ubicacions situades en les set parròquies del país, que considera idònies per a les diferents instal·lacions artístiques. Aquestes ubicacions in situ són de tres tipus: espais d'alta muntanya, en indrets de gran valor natural i paisatgístic, espais urbans situats en zones de molta afluència de públic –encara que també en àrees que es volen potenciar amb la Biennal– i, finalment, espais que anomenem ex-situ, és a dir, sales d'exposicions o àmbits tancats on es puguin situar determinades mostres relacionades amb Land Art que no cal que estiguin a l'aire lliure i que tinguin la natura com eix central. En aquests moments, estem parlant amb cadascun dels comuns per validar aquestes ubicacions i donar-les per definitives. No totes s'utilitzaran finalment, en farem una tria per escollir les millors; la resta, quedaran com a reserva o es deixaran per a pròximes edicions de la Biennal.

Finalment, hem posat en marxa l'Àrea de Comunicació, dirigida pel periodista i professor de la UAB Joan Vila i Triadú, que coneix bé la realitat andorrana perquè du molts anys treballant en projectes relacionats amb el país, com el llibre i l'exposició del centenari de la carretera de la Seu a Andorra la Vella. Vila ha elaborat en els darrers mesos el Pla de Comunicació de l'ALA, que detalla totes les accions comunicatives que cal fer amb l'objectiu de donar una veritable projecció internacional a la Biennal. Amb el web www.andorralandart.com en funcionament i les xarxes socials (Twitter, Facebook, Youtube, Pinterest i Google +) plenament actives, ja ha començat els contactes amb els mitjans de comunicació per donar ressò a tot el procés organitzatiu. Aquest objectiu s'adreçarà tant als mitjans andorrans com als dels països veïns (que poden aportar molt visitants) i també als mitjans especialitzats en art d'arreu del món.

Paral·lelament, estem ja treballant en la campanya de comunicació de l'ALA'15, que permetrà difondre l'esdeveniment en diferents formats i canals, tant dins com fora del país. D'entrada, disposem de la imatge corporativa (logotip i aplicacions) i també dels primers productes audiovisuals, dos vídeos virals de 30 segons cadascun, que ja circulen per Internet. Elaborats per l'empresa AlcaFilms, els vídeos s'han difós força bé en països on el Land Art té molts adeptes, com ara els Estats Units, Rússia, Alemanya, el Regne Unit, França i Nova Zelanda. Encara n'hi haurà un tercer, de vídeo, en els pròxims dies, amb l'objectiu comú d'explicar al món que aquí aviat hi passarà alguna cosa sorprenent. El missatge ja està llançat: la pròxima tardor, Andorra i Land Art seran dos conceptes agermanats. Ben aviat, coming soon... 


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT