Spanglish Art
- Foto:
Art Basel Miami ha estat un gran còctel d'art, idees i festa. Els col·leccionistes llatinoamericans no es van perdre la cita, on van ser els protagonistes i on es van deixar veure i estimar per tothom qui va passar per la fira. Van tenir l'oportunitat de presumir dels seus nous projectes. Ara ja no es troben còmodes amb el rol de col·leccionista ni de mecenes ara volen crear el seu propi museu privat i que estigui a la zona més exclusiva de la ciutat, com es el cas dels museus privats de les famílies Rubell, De la Cruz y Cisneros. El famós marxant d'art de Miami, Gary Nader va presentar el seu nou museu, el Latin American Art Musuem (LAAM) on acollirà la Gary Nader Collection, la presentació del projecte va ser el gran moment de Art Basel, on va deixar clar als seus companys gringos, que Miami es el seu territori.
Un dels atractius de la fira es la qualitat de les obres exposades i la possibilitat de triar entre 10 Picasso molt bons, 5 escultures fantàstiques de Giacometti o 7 escultures gegants de Botero. Tot això acompanyat d'un clima fantàstic i d'una ciutat que prepara durant mesos aquesta cita. Les asseguradores van calcular que durant la fira es va concentrar obres d'art per més de tres mil milions de dòlars. A més compta amb la presència d' un gran número de celebritats i actors que no s'han volgut perdre la cita com es el cas de Leonardo DiCaprio, col·leccionista principiant, que va comprar una escultura de Frank Stella (1973) per un milió de dòlars. I Puff Daddy es va enamorar d'una peça de la extravagant britànica Tracey Emin per 95.000 dòlars. Els principals compradors van ser col·leccionistes, fons d'inversions i institucions, com el Museu de Dallas i el MoMa que van enviar els seus curators a la recerca i adquisició de les millors peces per les seves instal·lacions.
Ja fa anys que Miami ha apostat per l'art hi ha convertit la fira Art Basel Miami Beach amb un referent per a qualsevol actor del mercat de l'art, ja sigui col·leccionista, art dealer, assessor... Però també parada obligada pels jets dels CEO's de les principals companyies i que no es volen perdre l'oportunitat de passejar-se per aquest món extravagant però irresistible on enamorar-se i caure a la temptació és molt fàcil.
@Marta_Areny
Per a més informació consulti l'edició en paper.