PUBLICITAT

Cirque du Soleil

FERRAN COSTA

El 5 de juliol van començar les representacions del Cirque du Soleil al Parc Central. Per segon estiu consecutiu, s'ha apostat (tot sigui dit, de manera valenta i decidida), per la companyia canadenca per mirar d'atraure visitants en un esforç més per desestacionalitzar el turisme de muntanya. D'entrada, cal reconèixer que enguany s'ha après dels errors de la primera edició i s'ha rectificat amb total professionalitat per evitar cometre'ls una altra vegada. La mateixa contractació s'ha fet amb més temps i previsió, la qual cosa ja garantia poder planificar millor les coses. Malauradament, però, l'anunci de la renovació del contracte va coincidir amb l'estrena d'un espectacle més o menys permanent de la mateixa companyia a Port Aventura, que competeix directament amb el nostre. No obstant, no és del tot un desavantatge. Per bé que allà l'espectacle serà de pagament, de ben segur que molts dels turistes de la Costa Daurada que l'any passat van pujar a Andorra amb autocars per veure l'espectacle i marxar tot seguit ja no pujaran. El fet que no vinguin aquests turistes que no aportaven res al Principat, desbloqueja entrades gratuïtes per a altres usuaris que tenen intenció de fer estada al país. Altres aspectes positius i millorats respecte a l'any passat han estat les campanyes de màrqueting i de venda d'entrades. Per bé que l'espectacle d'Andorra no apareix en el menú desplegable de països on actua el circ, sí que apareix anunciat en el lloc web del mateix Cirque de Soleil. La venda i la distribució d'entrades tampoc no han suposat cap problema i qui més, qui menys, si s'ha espavilat a temps, n'ha pogut obtenir. A més, el sector hoteler s'ha bolcat a oferir paquets d'estada al país que, a falta de fer-ne un balanç final, sembla que s'estan venent a bon ritme. L'organització també ha estat modèlica, amb una gestió dels fluxos d'assistents eficaç, un acompanyament i senyalització encertats, i entreteniment abans de l'espectacle que feia que l'espera abans de l'inici del xou fos molt més amena. Inclús un aspecte tan circumstancial com el meteorològic sembla que ha volgut comportar-se i, creuem els dits, tots els espectacles fins ara s'han fet sense la presència de la pluja. Potser l'aspecte negatiu és la poca transparència pel que fa al cost de l'operació. Els capítols més espinosos de l'any passat van ser l'alt cost de la contractació (enguany, però, tindrem més representacions per menys diners) i un balanç final positiu, segons les fonts oficials, que obviava molts costos col·laterals, necessaris per a la bona organització de l'espectacle. Esperem que enguany, a l'hora de fer-ne el balanç, també s'hagi après dels errors anteriors i les xifres no siguin maquillades, per valorar si el retorn de la inversió és positiu i saber realment si val la pena continuar amb aquesta aposta.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT