Obres mal planificades
En el BOPA de dimecres passat apareixien un seguit de publicacions i adjudicacions de nova obra pública. Després d'uns quants anys de minses inversions, sembla que el Govern s'ha decidit a injectar fons que, en part, han d'ajudar a millorar el tan malmès sector de la construcció. Malgrat tot, sorprèn no tenir encara notícies de dues infraestructures clau per al país: l'acabament de la desviació de Sant Julià, d'una banda, i l'heliport, de l'altra. Una vegada més, pel que sembla, una de les promeses electorals prioritàries de DA s'ha quedat al calaix i en aquesta legislatura tampoc no veurà la llum.
Si ens fixem en les obres en curs, hi ha un denominador comú que les caracteritza: la incapacitat de planificació i previsió per encertar-ne la data d'acabament. D'un temps ençà, uns indicadors prou clars identifiquen la intervenció que es fa a la via pública i especifiquen la data de començament i la d'acabament. Si ens hi fixem, però, veurem que en moltes ocasions les obres continuen un cop superada la data de termini.
Un cas flagrant ha estat la rotonda de la sortida d'Escaldes-Engordany en direcció a la Massana, però n'hi ha d'altres. Sense anar gaire lluny, aquesta setmana s'havien d'enllestir les obres del pont de la Tosca i també l'eixamplament de la carretera general entre Escaldes-Engordany i Encamp. Caldria saber si en aquests casos el Govern ha activat els mecanismes previstos per sancionar l'incompliment i allargament sense gaire justificació dels terminis pactats. I també caldria preguntar-se com és que costa tant planificar correctament i preveure de manera fiable quan s'enllestiran les obres programades.
Per a més informació consulti l'edició en paper.