PUBLICITAT

Taxis, hotels i altres productes en escac

  • Tinc un amic que va pagar un viatge d'Andorra a Madrid per només 35 euros amb Blablacar
FERNANDO BLANCO
Soci-consultor
SisèGrau

Periodic
Foto: EL PERIÒDIC

Si vas de vacances ja no cal anar a un hotel. Si vols viatjar en taxi ja no cal anar a la parada. Si vols comprar roba ja no cal anar a una botiga. De la mà de la comunitat interconnectada els moviments disruptius han arribat per quedar-se, encara que sota el mantra de l'intrusisme els models tradicionals, que ja no ofereixen el valor que el consumidor reclama, tremolen sobre els seus fonaments.

Internet dóna eines comercials de millora continuada a una immensa quantitat de persones que, també consumidors, milloren els models establerts, disparant al seu torn la idea del consum responsable.

Tinc un amic que va pagar un viatge d'Andorra a Madrid per només 35 euros amb Blablacar (amb altres tres persones que ni es coneixien, compartint benzina i autopista). Un altre, de Barcelona, es va allotjar en una habitació en ple Escaldes per 25 €, via Airbnb (amb comoditats que competeixen amb qualsevol hotel de referència i, pel que em va explicar, la simpatia de la seva amfitriona). I mentre escric aquest article l'aplicació Wallapop em diu que aquí mateix, a Sant Julià, algú està venent un iPod, un revister i unes sandàlies a preus de derribo.

Però no tot és una qüestió d'euros: Uber, el paradigma de la disrupció, no garanteix pagar menys però si tenir un viatge personalitzat.

¿Què ha passat per buscar béns i serveis alternatius mitjançant el mòbil, a venedors que ni coneixem en lloc d'anar al nostre proveïdor habitual? Simplement hem mogut el nostre eix de confiança dels canals tradicionals a la comunitat, aquesta intel·ligència col·lectiva que qualifica a aquells que comercialitzen de persona a persona, 24x7, a una escala planetària. Ebay, un producte que ja no es pot considerar-se nou, allotja milers d'empreses creades exclusivament per vendre per aquest canal, empreses que els seu èxit o fracàs depèn de les votacions dels propis clients. I sense local, sense dependents, sense caixes ...

Dos camins per a aquest fenomen que ja toca qualsevol oferta: protestar neuròticament com els taxistes de tota Europa que han disparat un 850% les altes a Uber fa dues setmanes o saber entendre a què respon aquesta demanda. Si parlem de taxis, a Andorra ja hi ha qui ho han entès i s'han anticipat, amb una interessant aplicació de mòbil anomenada Taxible.

El món ja no serà com era, i els canvis encara s'acceleraran més. Només cal estar preparats perquè el millor està per arribar. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT