PUBLICITAT

Invertir en el 'factor WOW'

  • Hem d'aconseguir entre tots que hi hagi fanàtics d'Andorra com a marca
JAUME TORRES
Director general del Grup Day Spar

Periodic
Foto: EL PERIÒDIC

Primer de tot, relaxa't ... Aquest és un petit article que vol servir des de la modèstia com a font d'inspiració per enfocar les inversions de país des d'un punt més emocional, més personal, més empàtic. Com a clients de qualsevol producte o servei sempre qualsevol de nosaltres ha pensat que les idees senzilles, gens rebuscades però pràctiques i ben executades donen bons resultats i ens poden provocar una emoció que fa que aquella experiència sigui única, molt gratificant i vulguem repetir-la.

Perquè una inversió sigui realment una bona inversió, ens ha de provocar emoció en els cinc sentits; en la vista, en l'olfacte, en el gust, en el tacte, en l'oïda i segurament fer aflorar en nosaltres de forma espontània alguns sentits més, l'Espai, la Passió, l'Afinitat, la kinestèsia, l'emoció, la Compassió, l'Equilibri, i per què no, el menys comú dels sentits.

L'altre dia, en una reunió de treball va sorgir aquesta reflexió: «Quan Nosaltres seleccionem obres d'art per al nostre fons d'inversió busquem sobretot provocar aquell factor que anomenem WOW». Aquesta exclamació dóna a l'obra un valor emocional, perquè l'emoció que provoca al veure-la indica que es tracta d'una peça única, increïble. Que ha estat reconeguda per molts experts com una gran obra d'art. Una peça es torna valuosa quan la persona que la veu simplement exclama «WOW!!, la vull», deia la Marta Areny, directora executiva de Day Star Art Fund.

Crec que hem d'intentar entre tots que s'arribi a somiar en Andorra, igual que es desitja tenir algun dia un Miró, un Picasso, un Dalí, conduir un Ferrari o Aston Martin, portar un Patek Philippe, un Prada, un Damiani, d'anar a Barcelona, a Disney World, a París, a Mònaco, al MOMA; provocar desig en les ments de la gent, és l'objectiu. Hem d'aconseguir entre tots que hi hagi fanàtics d'Andorra com a marca i que aquesta es relacioni amb els plaers que mouen les persones; l'ecologia, les finances, l'art, l'esport.. Si volem que la gent sigui fanàtica del nostre producte (País), només si el relacionem amb allò que provoca els sentits ho podrem aconseguir. Els fans de Cezanne potser mai podran comprar una obra del pintor, però sí una petita part d'ell: gaudir de la seva obra en una exposició els fa estar disposats a fer quilòmetres. A vegades no es el fet de posseir el que provoca el plaer, només es el plaer de poder viure-ho en primera persona.

Deixa de banda la interpretació petita de les lleis, els entrebancs, la burocràcia, els estereotips, la mediocritat, la teva parcel·la de seguretat; tanca els ulls i inspira't, segur que alguna cosa dins teu pot provocar un WOW!! al teu voltant, provocar un somriure en els demès, tampoc es tant difícil!!; Només així tornarem a ser l'escapada per als nostres veïns, que ja no vénen perquè res ja no els emociona al país dels pirineus, només d'aquesta manera aconseguirem que els nostres visitants siguin els nostres millors comercials, i que ens escullin, no per ser un destí low cost, sinó perquè som millors, més cars i WOW!! 


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT