Andorra Telecom
EMPRESARI
D'un temps ençà, coincidint amb la nova direcció d'Andorra Telecom encapçalada per Jordi Nadal, la parapública, tal com diríem de manera col·loquial, s'està posant les piles.
Durant molts anys la ciutadania s'ha queixat per activa i per passiva de les condicions, segons el seu parer, abusives de l'empresa de telecomunicacions d'Andorra. La crítica se centrava en el fet que l'operadora, en règim de monopoli, no havia de lluitar, tal com ho fa qualsevol altra empresa, pel seu tros de pastís, simplement perquè no existia cap altra empresa que competís amb ella per oferir serveis de telefonia als clients del país. No és pas que això hagi canviat, però sí que es percep, des del punt de vista del consumidor, que Andorra Telecom està prenent mesures que afecten positivament els seus clients i la resta de la ciutadania.
A títol il·lustratiu, setmanes enrere s'anunciaven moltes més prestacions, tant en minuts de trucades com en volum de dades, entre altres avantatges, respecte als forfets de telefonia mòbil existents. En un gran nombre de casos això, a la pràctica, ha fet que molts clients poguessin adquirir un forfet a un preu inferior del que tenien contractat i, tot i així, podran continuar gaudint del mateix consum que feien, però ara a un preu sensiblement inferior.
Un altre bon exemple d'aquestes bones pràctiques fa referència al domini de correu propi andorra.ad. Massa vegades aquest servidor havia estat notícia pel seu mal funcionament i pels constants atacs externs que feien que la informació gestionada corregués perill i quedés al descobert. Fa pocs dies Andorra Telecom solemnement anunciava la inversió d'una important dotació econòmica per posar punt final a aquests problemes i garantir un servei de qualitat a tots els seus clients.
Un altre gest que reforça aquesta imatge de proximitat a la ciutadania és l'organització del Saló del Videojoc, que va tancar les portes el darrer cap de setmana al Prat Gran d'Escaldes-Engordany amb una xifra de visitants similar a la de l'any passat. Entre els objectius d'Andorra Telecom per a aquest certamen hi havia la intenció d'apropar els vessants lúdic i educatiu dels videojocs perquè els consumidors en facin un ús responsable.
Aplaudim, doncs, totes aquestes mesures que no fan cap altra cosa que beneficiar el consumidor final i confiem, alhora, que aquestes iniciatives responguin a la voluntat ferma i decidida de la nova direcció. Malgrat que durant el darrer exercici l'Executiu va desviar 40 milions d'euros de les reserves d'Andorra Telecom per cobrir les seves necessitats pressupostàries i maquillar un pressupost de manera completament artificial, l'operadora nacional ha de continuar treballant per ser una empresa competitiva que acosti la societat del coneixement al consumidor final.
Caldrà veure si els nostres governants tornen a tenir la temptació d'arreplegar enguany més diners de la caixa. Fer-ho un altre cop suposaria minvar les possibilitats d'un monopoli que té l'obligació de ser competitiu i de garantir uns serveis de qualitat per a tots els ciutadans.
Per a més informació consulti l'edició en paper.