PUBLICITAT

Copa del món de SBX

FERRAN COSTA
EMPRESARI

La setmana passada van tenir lloc a Arcalís dues proves de la Copa del Món de boardercross. La competició va ser tot un èxit organitzatiu i, un cop més, Andorra va ser capaç de projectar una imatge solvent i contrastada d'allò que pot aconseguir com a país. No és ni de bon tros el primer cop que el nostre país sap aprofitar i treure rendiment d'allò que ens diferencia de la resta i que ens aporta un clar avantatge competitiu respecte al nostre entorn més immediat: tot el que aporta el sector de la neu, un entorn natural envejable i el saber fer acumulat en l'àmbit del turisme i la muntanya.

Justament, pel fet que Andorra, com a marca de país, ja ha acumulat un pòsit incalculable, caldria potenciar encara més qualsevol iniciativa d'aquesta mena. D'exemples d'esdeveniments d'èxit en aquest àmbit, en tenim molts: Copes del Món d'esquí, de BTT, etapes de grans voltes ciclistes, curses de muntanya de prestigi creixent... I n'hauríem de tenir molts més en el futur, ja que ens situem als ulls del món en el mapa mundial dels grans esdeveniments, amb un retorn inqüestionable.

Val la pena felicitar també la nostra televisió pública, tan criticada per molts darrerament, ja que la cobertura informativa de les curses i l'emissió que va proporcionar als teleespectadors no tenen res a envejar a les de qualsevol altra televisió pública d'arreu del món que, tinguem-ho en compte, disposa de recursos mastodòntics comparats amb els d'ATV. És del tot just, per tant, posar en relleu i reconèixer l'emissió de gran qualitat aconseguida amb uns recursos mínims.

Com a nota negativa, a part de l'absència de Lluís Marín en la competició, un dels nostres millors esportistes del moment, cal destacar el poc impacte que ha tingut l'esdeveniment a la resta del país. Hauríem de ser capaços, entre tots, de donar valor a competicions d'aquesta mena, que situen Andorra a l'escena internacional. Ja que es destinen tants esforços de tothom a aconseguir fites importants, caldria fer un esforç addicional per treure'n tot el suc possible. Segurament, molts dels turistes i visitants que omplien els carrers d'Andorra i Escaldes no tenien ni idea del que passava a Arcalís, i això és un malbaratament d'oportunitats.

Una possible manera d'evitar-ho seria, quan s'organitzin altres esdeveniments similars, involucrar totes les parts (agents turístics, comerciants, hotelers, restauradors...) i fer-ne la difusió i la publicitat necessàries, venent paquets que convidin els visitants a assistir de públic a l'esdeveniment, posant pancartes a les avingudes principals, fent que les diverses pantalles lluminoses de l'avinguda Meritxell i Carlemany facin propaganda de la competició...

D'aquesta manera, i amb pocs recursos addicionals, l'experiència seria més completa i podríem esprémer totes i cadascuna de les iniciatives que amb tant d'èxit sabem organitzar. Esperem que la propera vegada així sia. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT