PUBLICITAT

La milionària borsa de Twitter

FERNANDO BLANCO

Mil sis-cents nous milionaris són els creats per la sortida a borsa de Twitter la setmana passada, després d'aixecar 2.100 milions de dòlars. Sense repetir els errors de Facebook, que en el seu OPI havia generat una cosa semblant a un crash, l'ocell blau s'ha enfilat un 73% en el debut i avui té el valor de les accions estabilitzades en poc més de 42 dòlars. S'està gestant una nova gran bombolla en les noves tecnologies com la de principis de segle? L'enorme quantitat d'empreses que ja estan aixecant la mà per cotitzar (Box, Square, Pinterest...) indica que hi podria ser, tenint en compte que encara no s'ha demostrat que cap d'aquestes plataformes, inclosa Twitter, sigui rendible. No es pot confondre popularitat amb rendibilitat, més enllà dels milions d'usuaris, ja que si fins ara hem tolerat estoicament la gradual invasió de publicitat a Facebook, a Twitter aquesta ens resulta invisible. D'altra banda, i des del punt de vista de les empreses anunciants, Twitter tampoc és atractiva a causa de la impossibilitat de segmentar sobre bases clares: nicks d'usuaris absolutament arbitraris, gran quantitat d'usuaris falsos i geolocalització dificultosa, entre d'altres temes. Les xarxes socials acostumen patir dures travessies en el desert borsari, algunes amb final feliç com Linkedin o Facebook i altres que encara no han pogut recuperar-se de la sortida fallida com Groupon.

L'economista i catedràtic de la UPF, Oriol Amat, no deixa dubtes: «el preu de Twitter no té cap lògica i té totes les característiques d'una bombolla», declarava a La Vanguardia. Però per aberracions borsaris no hi ha com Snapchat, un servei que envia imatges a un mòbil i que les destrueix com a màxim en 10 segons després de que s'obrin. Aquesta aplicació és molt popular entre els adolescents dels EUA perquè els permet enviar missatges dels que després no queda petjada, però no té cap model de negoci. Malgrat tot, Snapchat ja està valorat entre 3.000 i 4.000 milions de dòlars. Pot Twitter valer com el BBVA, el Santander o Telefónica, o serà una altra dot com bomb? Només el temps ho dirà, però no veig que l'ocellet blau pugui ser un nou Google.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT