PUBLICITAT

¿Confies en Facebook?

FERNANDO BLANCO
Consultor de marketing online. SisèGrau

Quant més oberta i interconnectada és la societat, més desconfiança generen les eines que han donat aquest nivell d'integració. Algunes de les grans empreses d'internet han comès tants errors durant els últims temps, sobretot pel que fa a la privacitat de les dades que hi alberguen, que avui els seus usuaris les miren amb més cura que afecte. Això es desprén d'un estudi recentment publicat als EUA de la Reason Foundation, que analitza la confiança dels ciutadans americans en Facebook, Google, les operadores mòbils i les empreses de serveis d'accés a internet, deixant interessants conclusions. De l'informe, que pot trobar-se a la web d'aquesta fundació (www.reason.com), s'extreu que en el cas de Facebook el 61% dels ciutadans creuen que la xarxa social no protegeix les seves dades personals, així com la informació privada dels seus perfils. També analitza el cas de Google, on la desconfiança dels seus usuaris també és elevada, amb un 48% dels enquestats que van opinar que la gran G no respecta la seva informació privada. D'altra banda, els resultats referents a les operadores mòbils també revelen recel, amb més d'un 40% dels usuaris que pensa que no es protegeixen les seves dades personals, percentatge molt semblant al que obtenen els serveis d'accés a internet, que sumen un 39% d'opinions negatives. Arribats a aquest punt podríem preguntar-nos quin seria l'índex de confiança que desperta Andorra Telecom si es fes avui una enquesta al nostre país...

El més sorpenent, tornant al cas de l'estudi de la Reason Foundation, és que els usuaris han declarat que confien menys en aquestes megaempreses que en l'IRS, la hisenda americana, o fins i tot en la temuda Agència de Seguretat Nacional, amb un nivell de desconfiança en protecció de dades del 45% i el 40%.

Acceptant que el vertiginós funcionament d'internet es basa en complexíssims algoritmes matemàtics, i que és impossible que un Gran Germà es dediqui a llegir els emails i publicacions de 2.000 milions d'internautes, la desconfiança semblaria infundada, tot i que no hi ha millor remei davant el perill de passar un hipotétic mal moment amb les nostres dades que el de mantenir nosaltres mateixos un bon control de la privacitat. És només una petita quota d'educació i de sentit comú la que farà que Facebook, Google i totes les eines que hi ha a Internet ens serveixin per millorar la nostra qualitat de vida i la nostra productivitat, sense cap mal de cap. H

Consultor de marketing online. SisèGrau



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT