PUBLICITAT

El Corte Inglés resisteix

JOSE LUÍS GÓMEZ

Se sol associar la bona imatge d'El Corte Inglés a la seva quantiosa inversió en publicitat, de la qual cosa es podria deduir que té un tracte privilegiat entre els mitjans de comunicació, no només per parlar bé de la marca, sinó fins i tot per amagar possibles defectes o problemes interns, ja siguin laborals o d'altre caire. És una de les llegendes dels mitjans i no cal descartar que alguna cosa hi ha de cert en tot això, però el vector resultant d'El Corte Inglés és que segueix sent, malgrat la crisi, un motor de l'economia espanyola, un referent de com vivim i com vestim, i el principal ocupador privat d'Espanya que dóna feina a gairebé 100.000 persones. El Corte Inglés resisteix.

Davant d'Inditex hem de dir però, que els seus 8.500 milions de facturació representen la meitat dels ingressos del grup d'Amancio Ortega, molt més internacionalitzat i també amb més treballadors –camí dels 125.000– però, no tants treballadors espanyols com l'empresa d'Isidoro Álvarez. Potser la seva escassa diversificació internacional ha estat un dels principals problemes, a mesura que Espanya s'anava enfonsant en la crisi, però no és menys cert que El Corte Inglés ha sobreviscut a la recessió i que això li pot ser útil en el futur; sobretot ara que ha tornat a negociat el seu deute i que ha aconseguit encaixar la difícil equació entre ajust de preus i facturació, mantenint els beneficis i frenant la caiguda del 2012, any en què va guanyar 171.500.000 d'euros.

El futur del gran grup comercial espanyol probablement portarà novetats en molts fronts, fins i tot en l'equip directiu, on emergeix Dimas Gimeno Álvarez, nebot d'Isidoro Álvarez, com a flamant director general i qui sap si més coses. Però, d'entrada, té la seva importància que no hagi «aprofitat» la crisi per destruir ocupació a gran escala, el que sembla una certa garantia de futur i també un exemple en un país amb sis milions de desocupats.

El Corte Inglés del futur estarà més diversificat amb més establiments de menor mida i més presència a la xarxa. Però, sigui com sigui, seguirà marcant l'estil de vida de milions d'espanyols i una certa cohesió en les ciutats espanyoles. El Corte Inglés és alguna cosa més que un grup de centres comercials.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT