Neix als EUA DogTV
Amb una audiència potencial de 80 milions de gossos, neix a Estats Units DogTV, el primer canal de televisió amb programació dedicada única i exclusivament a les mascotes canines, que cada vegada passen més temps soles a casa mentre els seus atrafegats amos treballen.
Com una contrapartida l'èxit televisiu de The Dog Whisperer, de César Millán, i portant a l'extrem aquests 5.000 vídeos que hi ha a YouTube amb gossos embadalits davant de la petita pantalla, DogTV es converteix en la primera iniciativa que ofereix una programació exclusivament per cans.
El canal, vinculat a la plataforma de televisió de pagament DirecTV encara disponible a internet, acaba d'iniciar una promoció gratuïta durant les dues primeres setmanes d'agost, decidit a explotar un objectiu potencial de 46 milions de llars nord-americanes amb gos i la conscienciació creixent dels propietaris cap al benestar mental de les seves mascotes.
«El que més volem és que els gossos passin una bona estona amb els seus pares, però per desgràcia passen molt temps sols a casa perquè hem de treballar. I aquesta televisió és una manera d'ajudar», va assegurar al canal CNBC el conseller delegat de DogTV , Gilad Neumann.
La proposta d'aquest canal és més elaborada del que sembla i comporta un estudi científic previ: en la gamma de colors utilitzada predominen el vermell i el verd, ja que els gossos no distingeixen el groc i el blau, la música, els sons i les freqüències s'adapten als sons que resulten agradables per a l'oïda canina, i el contingut busca «estimular psicològicament» a aquests animals.
A més, des que existeixen les noves televisions amb tecnologia LCD, amb una emissió de les imatges a 100 hertzs, s'ha salvat la diferència que es produïa entre la visió humana –que connecta imatges en moviment a partir dels 50 i 60 hertzs– i la canina –entre 70 i 80 hertzs. Abans, amb l'antic sistema de televisió, un gos percebia el salt d'imatge i veia la programació com frames discontinus.
Els creadors de Dog TV es recolzen en una enquesta d'American Kennel Club i la marca de menjar per a gossos IAMS en què va quedar reflectit que gairebé la meitat dels propietaris entrevistats asseguraven que els seus gossos havien demostrat interès alguna vegada al que estava succeint a la pantalla de la televisió.
Per això, han decidit dissenyar una programació, que s'emet les vint hores del dia i els set dies de la setmana, que crei aquest entreteniment caní i que es divideix en tres grans blocs. «Els gossos, com els homes, si veuen tota l'estona el mateix s'avorreixen», segons el conseller delegat de la cadena. El primer bloc és de programes relaxants, en què es mostren espectaculars paisatges i altres gossos en actitud chill out, sense cap lladruc que els exciti. El segon està dedicat a programes estimulants, amb més moviment, més interacció entre diversos gossos i sons més «juganers». I, finalment, el canal educatiu, en el qual, «usant els avenços de la ciència veterinària, s'ajuda els gossos a sentir-se més còmodes amb els diferents estímuls del seu dia a dia», segons detalla DogTV. H
De moment, no hi ha publicitat i el preu d'aquest canal oscil · la entre els 5 i 10 dòlars mensuals (3,7 i 7,5 euros), segons el paquet d'ofertes de canals, però en qualsevol cas és molt més barat que les ara de moda llars d'infants de gossos, que sobrepassen els 100 dòlars mensuals (75,4 euros).
«Els estudis indiquen que els gossos se senten millor en companyia de la televisió, especialment amb el contingut adequat», asseguren des DogTV, alhora que especifiquen que la seva programació és per a gossos de totes les edats.
Al canal no exclouen que altres mascotes puguin unir-se a aquesta programació, però es van decidir per «el millor amic de l'home» per, precisament, la seva fidelitat als amos. «Els gats no són tan socials i no pateixen tant l'avorriment i la soledat», conclouen
Per a més informació consulti l'edició en paper.