PUBLICITAT

Coca-Cola en botella de gel

GLÒRIA GURDÓ
PERIODISTA

Periodic
Foto:

Gentside.com publicava ahir que la primera marca de cola del món acaba de treure al mercat la botella de gel, molt refrescant sens dubte, i biodegradable. Sovint assenyalada per les organitzacions de protecció del medi ambient, semblaria ser que Coca-Cola espera molt d'aquesta iniciativa per deixar enrera el passat. I és que la producció de la multinacional té un fort impacte negatiu sobre la fauna i la flora, a niell planetari. Només cal recordar la campanya de Greenpeace denunciant la contaminació que provoquen les ampolles de plàstic en el mar i el perill que suposen per a les aus marines. Ara Coca-Cola enceta una revolució que podria respondre a aquestes al·legacions si no fos per...

Les botelles de gel que es distribueixen a les platges colombianes tenen més de truc publicitari que altra cosa. Primer, perquè serà impossible i alhora ecològicament incorrecte, comercialitzar la beguda en aquests envasos perennes. La producció de les botelles demanaria molta quantitat d'aigua potable i la distribució representaria un cost energètic important, no només per a la multinacional però també per al planeta. Segon, perquè seria catastròfic que totes les marques de refrescos decidissin fer el mateix. Cada dia, es venen prop de 1,5 milions d'ampolles de cola a tot el món, de les quals totes no són ni de bon tros reciclables i, molt sovint, acaben abandonades en plena natura. De moment, a les platges colombianes el problema dels envasos abandonats sembla superat: els consumidors hi poden veure Coca-Cola fins a l'última gota, perquè una vegada la beguda engolida també en poden consumir el contenidor o deixar que es fongui al sol.

A més, la marca no s'atura aquí i distribueix als clients cintes de plàstic –gens ecològiques– per evitar que es cremin les mans en agafar l'ampolla de gel. Aquestes cintes poden ser usades com un braçalet, cosa que proporciona un actiu de promoció significativa de més a la firma.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT