PUBLICITAT

Enamorats de l'empresa

ALEXIS ESTOPIÑAN
[email protected]

La setmana passada el Registre de Comerç va fer públic com el primer semestre del 2012, continuen tancant més establiments dels que es creen. Si al 2011 va haver-hi una creació negativa de -60 empreses, en el que portem de 2012 n'hi ha menys -37 empreses.

Mirant les dades històriques del registre, mai s'havia contat més d'un any seguit amb una creació negativa d'empreses. Només trobem caigudes importants en anys aïllats (1988, 1993 i 1997), però la crisi impacta amb força en el teixit empresarial en el 2008, el 2010, 2011 i de ben segur que també succeirà aquest any.

Davant d'aquesta pressió d'ofegament econòmic és d'admirar la passió dels empresaris que gestionen el seu negoci.

Com que fa molts anys que ens coneixem, no deixa de sorprendrem la capacitat d'entrega i d'innovació de moltes de les empreses del país. És cert que hi ha sectors més robustos que d'altres, però també és cert com l'entrega i dedicació dels seus gestors marquen una diferència visible i destacable respecte els seus competidors, ens uns moments tant durs com l'actual.

A mi m'agrada visualitzar aquestes diferències i defensar el seu esperit comercial i professional, envers la qualitat del serveis que ofereixen i que de retruc afavoreixen la imatge de marca del país.

Així ho veiem tant en el sector de la distribució, com el que està fent el grup Grans Magatzems Pyrénées que coordinant preu accessibles i qualitat de servei, està realitzant unes campanyes de promoció diferents i directes al país. També destaca el centre comercial Illa Carlemany introduint un concepte nou de gestió de l'espai públic, ampliant de lo purament comercial a la promoció cultural. També resulta francament destacable, el muscle de gestió comercial del grup Via Moda, que constantment està invertint en la millora de les 24 botigues en ple eix comercial, gestionant com cap altra empresa ha sabut fer, tota l'alta gama de marques de roba i calçat.

Sorprèn també el procés d'internacionalització del sector bancari, o del sector dels serveis de gestió de l'esquí com Pas Grau Internacional o l'innovació tecnològica de l'empresa de targetes de crèdit i comercials Tag Systems.

Però no sols convé assenyalar als més forts, també destaquen empreses petites com Pere Moles Dissenyador o la firma de roba per dona Touchemoa.

Es tracta d'invertir constantment en el negoci, com es visualitza també en les empreses de l'hoteleria i restauració com A Casa Canut, filant prim en cada detall, fins a l'obsessió, mostrant com no sols es treballa per la qualitat del servei sinó també per l'excel·lència i l'experiència de moments únics.

Són els gestors d'aquestes empreses els que aporten el valor afegit a l'economia del país, per continuar motivant i justificant als turistes com als inversors estrangers com Andorra continua sent un pol econòmic amb plena capacitat per ensordir-se'n.

 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT