PUBLICITAT

Aclariment

  • Pel que fa a l'estalvi del tancament de l'oficina de turisme, aquest no s'eleva als 550.000 euros
ENRIC RIBA // Director de la Oficina de Turisme d'Andorra a París

En la meva qualitat de Director de la Oficina de Turisme d'Andorra a París desitjo aclarir dos punts comentats pel senyor Betim Budzaku, Gerent d'Andorra Turisme.SAU, en una entrevista publicada pel PERIÒDIC D'ANDORRA El dia 29 de maig del 2012, que transcric a continuació per a evitar qualsevol dubte als lectors.

«¿El treball dels delegats comercials quan començarà?

Aquí s'ha parlat molt de la comercialització. La diferència és que perdem algunes oficines que estadísticament només tenien vuit visites diàries. I teníem cinc persones per això. No podíem permetre's les despeses tan elevades que això suposava. L'oficina de turisme de París costava 550.000 euros l'any».

Primer de tot, voldria rectificar les informacions relatives al cost global de la Oficina i a la quantitat de persones que hi treballen.

Els empleats de la Oficina a temps complert sempre hem estat quatre –dos treballadors amb un contracte de treball local i dos funcionaris entre els quals em compto jo mateix–. S'afegeix a aquestes quatre persones, una senyora de la neteja. Des de març del 2010, una funcionària va ser afectada a l'oficina en comissió de serveis però al març passat va retornar al seu ministeri d'origen.

Pel que fa a l'estalvi del tancament de l'oficina de turisme, aquest no s'eleva als 550.000 euros, mencionats a l'article publicat al PERIÒDIC. De fet, aquesta xifra inclou els salaris dels funcionaris de l'oficina, que continuarem cobrant un sou que estem a París o a Andorra, així com les cotitzacions a la CASS i les primes de destinació a l'estranger (que perdrem una vegada el retorn efectuat). En realitat, el tancament de l'oficina només permetrà d'estalviar les despeses anyals que genera la Oficina i que a continuació comunico :

2009 = 350.172,45 €

2010 = 346.246,08 €

2011 = 359.123,03€

Aclarir en segon lloc que la nostra labor d'ençà més de 30 anys de presència a París, no es limita solsament a atendre una mitjana de vuit persones al dia per cinc empleats. Benvolguts lectors, per no fer una llista exhaustiva de la totalitat de les nostres activitats, us en dic unes quantes:

Atendre una mitjana anyal de 12.000 demandes d'informació provenint d'horitzons diversos (particulars, agències de viatges, comitès d'empresa, tours operadors...), el que fa unes 1.000 demandes cada mes …

Actualitzar a diari des de la Oficina la web www.andorre.fr que varem crear especialment adaptada al mercat francès i que d'ençà, costa zero euros a l'Administració, ja que qualsevol tractament i/o modificació es fa en intern. Aquesta iniciativa innovadora, creada a una època on el Departament de Turisme no en tenia encara una i Andorra Turisme no existia, reconeguda com la millor web de totes les oficines estrangeres de turisme a França al 2010 i entrà dins del Top Ten, per davant de la SNCF i d'Air France, té una mitja de 8.000 visites cada mes.

Enviar cada trimestre per correu electrònic a 18.000 contactes professionals i particulars, una newsletter amb les novetats culturals i altres que oferim, per a incitar sojorns i provocar articles a la premsa... Aquesta base de dades es compon entre altres de: 14.160 particulars, 552 periodistes, totes les agencies de viatges, les oficines de turisme franceses....

En més, mantenim contactes diversos i permanents tot l'any amb :

Els Tours Operators, les 2.770 Agencies de Viatges, els 254 Autocaristes, les 1.857 Oficines de Turisme de França, el sindicat de la premsa turística i llurs periodistes, Atout France l'equivalent d'Andorra Turisme, els principals organitzadors de salons...

També afegir, que hem organitzat des de fa més de 20 anys exposicions filatèliques, d'obres d'art, de pintures, de fotografies, de maquetes d'art romànic... (una mitja de dos per any). Que s'han fet en els nostres locals actuals diverses presentacions: Festival de Jazz d'Escaldes-Engordany, del projecte de la Vall del Forn a Canillo , de l'esquí a Andorra...

Per no fer-me massa pesat ja que puc dir-ne molt més sobre les nostres activitats, sols fer saber als lectors, que l'Oficina de Turisme d'Andorra a París ostenta d'ençà 2009 la presidència de l'Adonet, una associació que federa més de 50 oficines estrangeres de turisme, entre les quals figuren els líders turístics mundials com Espanya, Itàlia, el Canadà, etc... Aquest càrrec, que també comporta la seva feina, en cap moment ha entorpit la de l'Oficina, ans tot el contrari, li ha donat més notorietat que abans, sobretot a nivell del mon professional.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT