PUBLICITAT

Spanair i Iberia

CARLOS CARNICERO
PERIODISTA

Spanair va suportar el somni de la seva supervivència en els diners de tots els catalans. El tripartit no es va conformar amb que la T-4 fos triada per Iberia com l'enllaç dels seus vols. El Prat necessitava una companyia forta que centrés les seves operacions a Barcelona. Quan es van suspendre les ajudes a Spanair la companyia no va trobar socis financers.

Si una companyia aèria seriosa pot suspendre les seves activitats un divendres a la nit, alguna cosa greu pansa en el sector aeronàutic. És molt senzill. Les low cost i algunes autonomies i ajuntaments estan donant la punta a aquest sector amb subvencions desorbitades per mantenir oberts alguns aeroports inviables.

Subvencions a canvi de passatgers: quan algunes companyies com Ryanair veien que no arribaven al contingent de passatgers exigit, llançaven ofertes de vols a cinc euros. Tot escuma, tot artificial. No són vols barats, estan subvencionats amb diners públics i mitjançant tècniques de competència deslleial.

Tanca Spanair amb dos mil treballadors al carrer i vint mil passatgers amb bitllet sense vols, i segueix la vaga dels pilots d'Iberia.

Un salari que arriba als dos-cents mil euros entre el col·lectiu de pilots amb millors condicions laborals d'Europa. I vaga per impedir que Iberia creu una companyia més barata per poder subsistir. Cinc-cents llocs de treball compromesos per l'actitud del sindicat SEPLA. On trobaran treball els pilots de Spanair i tots els altres que estan en l'atur?

Aquest no és el problema del SEPLA ni dels pilots d'Iberia. Solament volen pretenen tenir condicionat el futur de la companyia i fer una parenceria de poder. A pesar que tots els pilots d'Iberia tenen blindades les seves condicions fins a la jubilació.

Tanca Spanair i els pilots d'Iberia segueixen en vaga exigint tenir la capacitat de decisió sobre els plans de supervivència de la companyia a pesar que a ells no els afecta en les seves condicions econòmiques i laborals.

Aquesta vaga pot ser un cop irrecuperable per al SEPLA i per al poc prestigi que li queda. Perquè cada vegada és més complicat ser insensible al que està passant en els nostres aeroports

Iberia està aguantant i va a aguantar el pols dels pilots. I ara, a la vista del que li ha ocorregut a Spanair la posició del SEPLA es fa insostenible. Allà ells.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT