PUBLICITAT

Les noves amistats

ELISENDA VIVES
HISTORIADORA

Entre les esperances que tinguem oportunitat de ser més feliços, hi figuren les noves tecnologies de la comunicació que, sense cap dubte, des que s'han convertit en eines d'abast ampli i obertes han donat la possibilitat d'un altre sentit tant a la democràcia, com a les opcions de relacions socials i facilitats per a l'estudi. Ocupen temps i exigeixen dedicació, és cert, però aporten recursos que converteixen les nostres pulsacions digitals en una dimensió increïble per escriure, escoltar, pensar, dir, llegir, mirar. Obren l'oportunitat d'arribar a fonts del saber recollides en textos antiquíssims i en racons remotíssims, sempre en el misteri perquè no se sap què trobarem al final i justa falta sempre el més important. Feta aquesta declaració de fidelitat eterna a les noves tecnologies de la comunicació, són com tot en aquesta vida eines que depenen de l'ús que se'n fa. Des de diverses observacions i experiències, dóna la sensació que la unió i fluïdesa de la informació, de les idees i de les oportunitats, es va creant un altre tipus de marginació. O hi ets, o no te'n enteres. Les darreres tendències és que si vols informació, sobretot si és comercial, t'has d'apuntar a fer-ho des del Facebook. S'havien inventat els llocs web, però es veu que això no ens permet fer-nos fans, amics i amigues per rebre propaganda. És un nou sistema d'arribar a la clientela, però ja empipa que en nom del negoci pretenguin de nosaltres allò més sagrat, l'amistat, o allò que és fruit de l'estudi, l'admiració. I si llegeixes el diari, et conviden a fer comentaris i a explicar-se, però cadascú hi deixa la seva, sovint anònimament i carregada de gripaus i colobres, en mal traduïda expressió del castellà, i ja està. En total, però, hi ha una feinada tremenda per seguir els grups d'amistats, saber què passa amb els tweeters i altres ginys extraordinaris, i portar una vida sensorial per facilitar l'intercanvi personal. Pot passar allò que tot fent un cafè amb una persona per intercanviar impressions, crear noves complicitats, aprendre altres arts, i resulta que s'ha de fer paral·lelament als missatges a tercers, i sort que són curts.

 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT