PUBLICITAT

Rubalcaba i Rajoy

JOSÉ LUIS GÓMEZ / Periodista

Pachi López, juntament amb els secretaris generals del PSOE a Astúries i La Rioja, entre uns altres, li ha fet el favor de la seva vida a Rubalcaba: aplanar-li el camí com a candidat socialista a la presidència del Govern.

Sense la pressió que va abanderar el líder basc, Zapatero no hauria cedit a descafeïnar les primàries –en la pràctica solament hi ha un candidat–, a risc de veure's desautoritzat ell mateix, camí d'un congrés extraordinari que suposaria una censura a l'actual executiva.

La gran sacrificada a curt termini ha estat Carme Chacón, encara que també és cert que amb prou feines tenia suports entre els barons del partit, majoritàriament favorables a Rubalcaba que, comptat i debatut, es convertirà el 18 de juny en candidat oficial del PSOE per al 2012 o 2011, que la data encara està per veure's. De l'ideari es parlarà al setembre en una conferència política feta a la mesura del candidat socialista.

Rubalcaba, potser perquè és madridista, no ha guanyat les primàries a l'estil –envejable– del Barça a Wembley, però les ha guanyat, que en política, com en el futbol, és el que conta.

Per a Rajoy serà un adversari difícil, al que segurament intentarà eludir en el cos a cos, ja que dialècticament el vicepresident és tan brillant com demoledor. Amb tot, l'avantatge del Partit Popular és clara, com va demostrar en el partit d'anada de les municipals i autonòmiques.

Serà la primera vegada que van a enfrontar-se en unes eleccions generals dos ministres d'Interior, la qual cosa planteja dubtes sobre la utilització que, sabent tot el que saben, voldran fer en aquesta campanya del problema del terrorisme. Al PP hauria d'arribar-li amb la crisi i l'atur per guanyar, però qualsevol sap el que pot passar amb el ‘cas Faisà' i fins i tot amb el desitjable final d'ETA.

Per molt que la dreta mediàtica s'obstini en demonitzar a Rubalcaba, aquest és un bon candidat enfront de Rajoy, que pot ser millor president que candidat.

 

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT