PUBLICITAT

125 anys de Coca Cola

  • El secret de la seva fórmula es troba custodiada al SunTrust Bank Building
PATRICIA VÀZQUEZ

Inventada com a tònic pel farmacèutic John Pemberton el 1886, qui va vendre poc després la seva fórmula per uns 20.000 dòlars, el refresc Coca Cola manté el secret de la seva composició i, en celebrar ara els seus 125 anys d'existència, genera un negoci de més de 35.000 milions de dòlars anuals.

La propietària d'aquesta beguda, Coca Cola Company, que commemora aquesta setmana l'aniversari amb un ampli programa de festejos per tot el món i especialment a la seva seu a Atlanta (EUA), comercialitza més de 500 marques, està present en 206 països i els seus productes són coneguts pel 95% de la població mundial.

No obstant això, el secret de la seva fórmula, anomenada Merchandise 7X, es troba custodiada al SunTrust Bank Building d'Atlanta i sota una clau que solament saben dos empleats que mai poden coincidir en el mateix lloc. Sosté la companyia que la paraula Coca Cola és després d'OK la més pronunciada del món.

Deu el seu nom a Frank Robinson, soci de Pemberton, qui va realitzar la famosa grafia en la qual destaquen les dues C majúscules que avui es mantenen com a símbol de la companyia.

PERÒ PEMBERTON no va imaginar l'èxit d'aquesta beguda que després de ser venuda a l'empresari Rosteix G. Candler es va convertir en pionera de la publicitat i en icona de la cultura pop de la mà d'artistes com Andy Wharhol o Norman Rockwell.

Amb lemes com L'espurna de la vida, Tot va millor amb Coca-cola, Una Coca-cola i un somriure o Sensació de viure, la companyia ha apostat per llançar missatges optimistes i per promocionar una vida activa, saludable i compromesa amb el medi ambient.

«Des dels seus orígens, Coca Cola s'ha volgut identificar amb l'esport i l'activitat física pel que ha estat patrocinador de múltiples esdeveniments, inclosos els Jocs Olímpics als quals recolza des del 1928», explica el vicepresident d'Assumptes Públics i Comunicació de Coca-cola Mèxic, Rafael Fernández Quirós.

En la seva aposta per millorar la salut dels més petits, la firma va anunciar el passat any que el 2013 haurà retirat tots els seus productes de les escoles primàries de tothom i mantindrà les aules com a llocs lliures de publicitat.

A més, la companyia, la major fabricant de refrescs del món, regeix part del seu funcionament a través d'una política sustentable que pretén mantenir el bon clima laboral entre els seus empleats, contribuir a la recuperació del medi ambient i recolzar a les comunitats menys afavorides.

La companyia s'ha proposat pel 2020 restituir a la natura tota l'aigua que empra en els seus processos i aconseguir així la «neutralitat de l'aigua», mitjançant majors reduccions de consum, reciclatge i reabastament d'aqüífers.

«Per complir la nostra meta de retornar tota l'aigua que utilitzem en els nostres processos de producció, estem treballant en reduir el seu ús en les plantes d'embotellament, reciclem tota l'aigua que surt de les mateixes i treballem en la seva recuperació a través de programes de reforestació, entre d'altres. Avui dia, a Mèxic estem retornant ja el 87% de l'aigua que utilitzem», afegeix Fernández.

AQUEST COMPROMÍS amb el medi ambient ha portat a la companyia a plantar milions d'arbres i a crear una nova ampolla de plàstic fabricada amb un 30 per cent de materials derivats de les plantes.

La crisi mundial no sembla afectar a Coca Cola Company que al 2010 va augmentar els seus beneficis un 73% fins als 11.809 milions de dòlars i només en el primer trimestre d'aquest any va guanyar 1.900 milions de dòlars, amb un increment del 18%.

Actualment, més de 1.700 milions de productes Coca-cola es consumeixen diàriament a tot el món, inclosos múltiples marques de refrescs, sucs i fins i tot làctics, un sector que la companyia pretén potenciar en els propers anys.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT