PUBLICITAT

Al Festival de teatre d’Almagro

Aquest cap de setmana passat vaig estar a Almagro per veure una adaptació teatral de «La Celestina» de Fernando de Rojas. Bé, en realitat, em vaig allotjar a un hotel de Ciutat Real, perquè a Almagro, en ser el Festival de Teatre Clàssic, ja hi era tot ple. Com sempre vaig aprofitar la meva sortida per visitar altres llocs i, en aquest cas vas elegir altre poble de Ciutat Real: Alcazar de San Juan.

En aquest poble, i en altres de Castella la Manxa es va inspirar Cervantes per escriure la seva gran novel·la «El Quixot». Per tant, el poble és ple de referències a aquest gran escriptor.

El centre històric d’aquest poble és bastant petit. De manera que podràs començar la teva visita a la plaça de Santa Maria on pots trobar, a més d’una estàtua de bronze de Cervantes, el Conjunt Palacial del Gran Prior.

L’alcassaba àrab va ser donada a l’Ordre de Sant Joan i ara només en queda la capella del palau, la torrassa del Gran Prior i el cubillo. El primer que es visita és la Capella de Sant Joan Baptista del segle XVI. Es tracta d’un petit museu des del qual s’accedeix a un jaciment romà. A continuació, tenim el cubillo que sembla ser una torre, coberta per una volta de creueria, que formaria part de la desapareguda muralla i està construït en pedra de gres vermell. Al seu costat, la Torre del Prior, una torre almohade que va formar part del Palau dels Graus Priors de Castella i Lleó de l’Ordre Hospitalària de Sant Joan de Jerusalem. Dins ella pots descobrir una mica de la història dels cavallers Hospitalaris i pujar fins a la terrassa on veuràs, fins i tot amb una mica de sort, com ens passo a nosaltres, funcionar una gran campana.

Al davant hi ha l’església de Santa Maria la Major, la qual només vam poder veure per fora perquè roman tancada. Però dins d’ella es troba una partida de naixement de Cervantes, per la qual aquesta localitat es disputa amb Alcalá de Henares el fet de ser la terra natal de l’autor d’«El Quixot». Finalment, vam visitar els molins del Turó de Sant Antoni, encara que ja havíem visitat abans els de Criptana.
D’allà, vam anar a l’hotel on vam dinar el menú i vam descansar una estona per estar una mica descansats per anar a Almagro per veure «La Celestina» i, després sopar al Parador.

La tragicomèdia de «La Celestina» protagonitzada per Anabel Alonso no em va decebre, però si em va decebre molt la incomoditat de les cadires del lloc on l’escenificaven, l’Antiga Universitat Renaixentista AUREA i la calor que hi feia. Era molt difícil poder mantenir l’atenció en la representació.

En acabar, van anar a sopar al Parador d’Almagro on van demanar com a entrant per compartir els Entreteniments del Parador: albergínia d’Almagro, formatge d’ovella curat, farinetes, molles i asadillo i, de segon, costelletes de xai de llet amb patates rostides. A la terrassa s’hi estava fresquet i el menjar era molt bo, per la qual cosa vam passar una bona vetllada. I per a les postres, vam escollir una creació gastronòmica molt original i boníssima: gelat de formatge amb gominoles de mel el qual vam acompanyar amb un xarrupet de limoncello.

El diumenge, abans del nostre retorn, vam anar al parc Gasset a veure les estàtues del Quixot i Sancho Panza. També, vam visitar la Catedral i l’Església de Sant Pere i vam veure, una altra vegada, funcionar a les 12 del migdia el Carrilló de la plaça Major on apareixen els personatges del Quixot i Sanç i, enmig d’ells, Cervantes. I d’allà, cap a casa que ens esperava un llarg viatge de tornada a Andorra.