Escaldes-Engordany
El sistema espanyol afegirà «una tercera línia» de batxillerat
Les institucions espanyoles solucionen les queixes del SEP
L’institut Maria Moliner de sistema educatiu espanyol afegirà «una tercera línia de batxillerat», segons han informat fonts de l’ambaixada d’Espanya a Andorra.
Des de les autoritats espanyoles, s’aspira a tenir capacitat per a l’absorció dels alumnes dels centres amb sistema educatiu espanyol de segona ensenyança del país, Maria Moliner i de la resta d’escoles congregacionals del Principat que no tenen batxillerat, Sagrada Família i l’escola Mare Janer, a més de permetre la incorporació al batxillerat espanyol a «alguns alumnes més» d’altres sistemes educatius o de nous residents al país que desitgin cursar els estudis de batxillerat en el sistema espanyol. Fonts de l’ambaixada confirmen que aquesta decisió no ha sigut fruit de l’espontaneïtat i que es portava valorant, analitzant i dissenyant la iniciativa des de fa setmanes. Aquest procés va culminar en una visita de cortesia de l’ambaixador espanyol a Andorra, Carlos Pérez-Desoy, al ministre andorrà de Relacions Institucionals, Educació i Universitats, Ladislau Baró, en una reunió ja concertada des de fa temps que formava part d’una ronda de visites que està duent a terme l’ambaixador Pérez-Desoy als nous ministres de l’Executiu, segons l’ambaixada. Durant la visita, el diplomàtic espanyol ha traslladat la solució tècnica per a augmentar la capacitat d’absorció d’alumnes del sistema espanyol, «com a resultat d’un treball que s’ha estat desenvolupant durant setmanes per a preparar el nou curs», segons l’ambaixada espanyola. Respecte al nombre exacte de places que es disposaran, l’ambaixada al·lega que encara no es té la informació exacta sobre aquesta xifra, però es confia en el fet que aquesta nova «tercera línia de batxillerat» servirà per a poder satisfer la demanda existent.
D’aquesta forma, se solucionaria el problema sorgit arran de les declaracions del Sindicat d’Ensenyament Públic (SEP), on s’alertava de la possibilitat de «segregació» cap a alumnes de l’escola andorrana per a accedir al sistema de batxillerat espanyol de l’institut Maria Moliner. Segons fonts de l’ambaixada espanyola, «no és un tema que s’hagi solucionat a la reunió o que hagi succeït en aquests últims dies; ja es portava treballant aquest tema des de fa setmanes. Era una qüestió tècnica i es requeria deixar als tècnics (institucionals) acabar la seva feina i s’ha arribat fins aquesta solució per a preparar el pròxim curs. Es fa habitualment». L’equip tècnic el conformaven membres de l’administració espanyola de diferents institucions, no d’un sol òrgan en específic, en una acció de «treball en equip».
Respecte a les declaracions del SEP, des de l’ambaixada «no considerem que siguin acusacions. Eren afirmacions, probablement, errònies i mancades de fonament, com s’ha vist amb la solució» i que en el comunicat del SEP «hi havia errors com, per exemple, una reunió que imputaven a l’ambaixador amb el ministre Baró dimecres que no va tenir lloc en absolut», a més d’especificar que «no entrem més» en aquest tipus de polèmiques.