PUBLICITAT

La telefonia fixa tanca el mes de maig amb 51.047 abonats

Els abonats en mòbil creixen un 15,4% respecte l’any passat

Per El Periòdic

Una usuària utilitzant el seu telèfon mòbil.
Una usuària utilitzant el seu telèfon mòbil. | TONY LARA

51.047 abonats va ser la xifra amb la quals els serveis de telefonia fixa van tancar el mes de maig, corresponent 116.251 a mòbil i 40.836 a internet de banda àmplia. Un increment del 2% respecte al  maig del 2022 en telefonia fixa i del 15,4% en mòbil, registrant-se també una variació positiva del 3,2% en els abonats a la banda ampla. Amb relació el primer grup, destaca l’augment del 10,8% en els abonaments a canals de xarxa de veu corporativa i, en telefonia mòbil, un 42,9% en prepagament. I de manera més general, entre els mesos de gener i maig, tant telefonia fixa, mòbil i internet de banda presenten augments positius del 2,2%, 18% i 3,3%, respectivament. 

Pel que fa al tràfic telefònic en minuts sense internet durant aquest passat mes, la xifra se situa en 12,53 milions, el que equival a una variació percentual negativa del 8,8% respecte l’any anterior. Sobre el tràfic nacional, aquest ha estat de 8,71 milions de minuts, suposant un 69,5% del total i un descens del 9,2%, mentre que l’internacional ha estat de 3,82 milions, un 30,5% del total i amb una equivalència d’una caiguda del 7,9%. Totes aquestes dades marquen una variació cap a la baixa del 9,7% durant els primers cinc mesos d’enguany.

Ja per acabar, sobre les dades referides al tràfic per Internet en GB, el qual s’ha establert durant el mes de maig en 10,70 milions, reflectint doncs una variació percentual positiva del 8,7% respecte al mateix període del 2022. El tràfic nacional, en aquest cas, s’ha situat en els 3,45 milions de GB, un 32,3% del total i equivalent a un 0,7% menys, mentre que el tràfic internacional ha estat de 7,25 milions, suposant així un 67,7% del total i amb un augment del 13,8% respecte a l’any passat.  En aquest cas, els primers cinc mesos de l’any recullen una variació positiva del 5,1% en comparació al mateix període del 2022.

PUBLICITAT
PUBLICITAT