PUBLICITAT

Grup Pyrénées continua digitalitzant la seva formació

S’espera que la iniciativa arribi a tots els treballadors que integren el grup

Per El Periòdic

Una imatge de l’aplicació mòbil per a la formació.
Una imatge de l’aplicació mòbil per a la formació. | Grup Pyrénées

Grup Pyrénées continua apostant per la formació en línia, una iniciativa emmarcada en la digitalització de certs processos en les empreses del país arran de la pandèmia. Aquest nou canvi, a més, també ha pres forma sota el paraigua de la transformació cultural que està pilotant la nova direcció general del grup. «Una de les prioritats que cerca l’e-learning és poder arribar a tots els treballadors que integren el grup», va mencionar la responsable de formació del grup, Mònica Claverol, qui va afegir que això ha de servir també per «alinear la plantilla amb el canvi cultural». 

Aquest nou model va veure efectuat el seu llançament el passat mes de febrer amb una prova pilot en què van prendre part prop de 300 persones, pertanyents al col·lectiu de vendes. Més tard, es va obrir la plataforma de formació als treballadors d’alimentació, sent en total unes 350 persones més. «Va ser tota una prova de foc que ens va servir perquè a l’abril la plataforma pogués ser oferta a tota la plantilla», va explicar Claverol. Des d’aquest fet, 975 usuaris actius ja s’han registrat, amb un grau de satisfacció molt alt. Les pròximes passes en el procés de digitalització passen per una aplicació mòbil «per facilitar encara més l’accés a les formacions», així com incloure una eina col·laboradora que consistirà «en píndoles formatives dutes a terme pels especialistes del grup», els quals faran arribar els seus coneixements a la resta de la plantilla.

En l’actualitat, el Grup Pyrénées compta amb 1.500 treballadors que desenvolupen fins a 300 posicions de treball diferent i, per tant, un dels reptes per dissenyar la formació ha estat «adaptar-se a aquesta diversitat, a través d’una aplicació escalable i capaç d’adaptar-se al creixement del grup», va assegurar Claverol. A més, també s’ha volgut que aquesta pogués ser «personalitzable i que permetés la gamificació, de manera que l’empleat pugui guanyar Pyri-Punts i descanviar-los per regals a les botigues del grup».

Itineraris formatius per a tots

La digitalització, que s’ha tirat endavant amb Actua Solutions, ha permès crear itineraris formatius nous, tal com explica la responsable de formació del Grup Pyrénées: «Es compta amb disset processos diferents dirigits a persones que s’integren en el grup», afegint que «s’ha aconseguit estandarditzar-los, la qual cosa facilita que l’usuari sàpiga el procés de formació que ha de seguir». Al seu torn, s’ofereixen 15 programes paral·lels per a la resta d’equips, denominats Els imprescindibles i que se centren en la formació específica per a cada lloc de treball. «La solució digital ha estat una palanca de canvi en el procés de transformació cultural digital que està vivint l’empresa», va afirmar Claverol. En aquest sentit, des del grup es té la intenció que la formació formi part del «cicle de vida» de l’empleat com a estratègia per retenir els treballadors i esdevenir «un dels millors llocs per treballar al país».

PUBLICITAT
PUBLICITAT