PUBLICITAT

Una parròquia, un Comú, una imatge

  • Encamp redissenya el logotip de Turisme i l'adopta com a marca corporativa
E. A.
ENCAMP

Una parròquia, un Comú, una imatge. Aquesta és la màxima que s'amaga al darrere de la iniciativa del Comú d'Encamp, que ha adaptat el logotip del Departament de Promoció i Turisme –una imatge que combina el sol i un floc de neu– per convertir-lo en el distintiu que utilitzarà en tots els elements de comunicació gràfica.

A començament del 2010, el Departament de Comunicació va plantejar a l'equip de govern la proposta de crear una imatge unificada que es convertís en la nova marca corporativa del Comú d'Encamp. L'objectiu, tal com va explicar ahir el cap de Comunicació, Albert Majó, en la presentació davant dels conselleres de la corporació, era «dotar d'una imatge homogènia, coherent i coordinada tota la comunicació gràfica del Comú d'Encamp, entenent per comunicació gràfica qualsevol element visual que es transmet des de la corporació». És a dir, dins de la comunicació gràfica, s'hi inclouen anuncis en premsa, papereria, pòsters, plaques informatives, vehicles retolats, tanques, elements de marxandatge, vestuari del personal, etcètera.

«S'ha creat un element diferenciador, absent fins ara a la parròquia, que permeti als ciutadans i turistes conèixer i percebre d'una manera senzilla, però eficaç, tot allò que es comunica des del Comú d'Encamp», va indicar Majó. En definitiva, es tractava de crear un element de comunicació visual més eficaç i moderna, i relegar l'ús de l'escut del Comú d'Encamp a accions de caire més oficial, institucional i protocol·lari.

Per tal d'abaratir el cost d'aquesta operació, es va decidir no crear una imatge des de zero, sinó que es va optar per fer «un rentat de cara» a la imatge que havia utilitzat fins ara el Departament de Promoció i Turisme. Aquesta imatge, simplificada, s'ha readaptat per als diferents departaments del Comú i els respectius suports, amb la finalitat de convertir-se en «una marca de ciutat».

El cost de redisseny, així com l'elaboració d'un manual d'identitat corporativa, que indica com s'ha d'aplicar la nova imatge, ha estat de 4.995 euros. L'empresa encarregada de fer el redisseny ha estat Pere Moles Dissenyadors, que el 2005 va crear la marca del Departament de Promoció i Turisme.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT