PUBLICITAT

Parl’App: l’aplicació que aposta pel turisme inclusiu

L’eina facilita informació turística del país de manera clara, ràpida i àgil

Per El Periòdic

El soci-fundador de l’aplicatiu Parl’App, Quim Barceló.
El soci-fundador de l’aplicatiu Parl’App, Quim Barceló. | Parl\'App

El pròxim dijous 15 de juny a les 19.30 hores, en el marc del cicle de debats Spekaers’Corner, l’Hotel Roc Blanc d’Escaldes-Engordany acollirà la presentació de l’aplicatiu Parl’App, una eina nascuda l’any 2018 amb l’objectiu de fer més accessible a tothom la informació turística d’Andorra independentment de la seva condició. «Els hàbits de consum de la informació han canviat radicalment i actualment la gent busca més que mai informació clara, ràpida i àgil», va explicar el soci-fundador de l’aplicatiu, Quim Barceló.

El projecte ja es troba actiu en diversos punts del país, després de comprovar Barceló com en l’àmbit d’Andorra i de diferents destins turístics «difícilment es trobava una eina així». Davant d’aquest escenari, el soci-fundador i el seu equip van posar en marxa l’aplicatiu, instal·lant-ho, en primer lloc, als 13 punts d’interès turístic i cultural «més característics de cada parròquia», com monuments, edificis o rutes emblemàtiques. 

Sobre el funcionament de l’aplicatiu, és «bastant simple», en paraules de Barceló. «S’ha d’escanejar un QR davant d’un determinat lloc turístic, a partir del qual accedeixes a un menú sense necessitat de descarregar-te cap aplicació». A més, l’usuari pot escollir entre quatre idiomes - català, castellà, francès o anglès -, moment en què una veu acompanyada de subtítols i d’un intèrpret de signes explica a l’usuari el lloc d’interès en qüestió en uns 40 segons, aproximadament. «Estem donant cobertura informativa des d’una mateixa plataforma a persones sense discapacitat, amb discapacitat visual i amb discapacitat auditiva a la vegada», va mencionar Barceló, afegint que «les plaques on estan inscrits els QR estan dissenyats expressament d’un color groc que, a més d’estar complementat amb braille, visualment crida l’atenció». D’aquesta manera, es facilita el fet que tothom pugui ser autònom a l’hora de rebre la informació, «sense necessitat de l’ajuda d’una segona o tercera persona».

Una vegada dins de l’aplicatiu, l’usuari que vulgui rebre més informació sobre l’indret en què es troba ho pot fer clicant a un botó amb la lletra T al menú principal, el qual el trasllada a un mapa del territori amb tots els punts d’interès o a la pàgina web oficial de l’aplicatiu. «Primer vam arribar a un acord amb els set comuns per a donar cobertura al turisme inclusiu i oferir accessibilitat universal a través d’aquestes plaques», va detallar Barceló, qui també va remarcar que el projecte es va acabar de desenvolupar en ple confinament.

Avui dia, hi ha uns 160 punts repartits per tot el país, assolint només en aquest darrer any la xifra de 90.000 escanejos. Alguns dels punts turístics més escanejats són el Mirador Solar de Tristaina, l’antiga presó d’Andorra la Vella, la Ruta del Ferro o la font del Metge d’Escaldes-Engordany. «El retorn de la gent és molt positiu», va assenyalar Barceló, recordant a més que mesos enrere Parl’App va col·laborar amb una Fam-Trip per a promocionar el turisme inclusiu, en què van participar diversos youtubers amb discapacitat auditiva. «Va ser tot un èxit i ens van ajudar molt a fer difusió», celebrava.

Tanmateix, a més de la part que fa referència als intèrprets, Parl’App es tracta també d’un producte «100% andorrà». Així ho va remarcar també Barceló, mencionant que «tota la part creativa, de disseny, de recerca i de guions s’ha fet al Principat. Preguntat sobre les possibilitats de continuar ampliant el projecte, tant Barceló com el seu equip es van mostrar «positius i esperançadors», segons informa l'ANA.

PUBLICITAT
PUBLICITAT