Andorra la Vella
La primera Fira de Serveis Digitals acull més de 200 persones
L’acte ha sigut l’oportunitat perfecta per a generar un espai de trobada entre l’oferta i la demanda del país
El Centre de Congressos d’Andorra la Vella ha acollit aquest matí a les més de 200 persones que han assistit a la primera Fira de Serveis Digitals organitzada per Andorra Digital, Andorra Business i la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis. «Per a ser un primer esdeveniment d’aquesta naturalesa i a més a Andorra, estem molt satisfets i contents amb el número de gent que ha vingut», ha manifestat el director del Programa de Transformació Digital d’Andorra, David Vicente. De manera més desglossada, van acudir a la Fira al voltant d’una quarantena de proveïdors, repartits en diferents àmbits, i més de 150 assistents.
La Fira de Serveis Digitals neix amb l’objectiu de «generar un espai de trobada per a donar a conèixer i facilitar la interacció entre les empreses que es dediquen a oferir serveis digitals i els clients potencials». Un procés que guarda els seus inicis al setembre de l’any passat, quan a disposició dels teixits empresarials del país es va crear el Programa de Digitalització d’Empreses per tal d’impulsar la modernització dels negocis andorrans. «Hem dotat al programa amb tota una part de subvenció i d’avals perquè el camí a fer els sigui molt més senzill», ha explicat Vicente.
Així ho ha remarcat aquest últim durant el discurs inaugural, on també han intervingut la directora d’Andorra Business, Judit Hidalgo, i la directora adjunta de la Cambra, Sol Rosell. Mentre que la primera ha convidat els assistents «a aprofitar els programes que Andorra Business ofereix a les empreses per a ajudar a inserir-los al mercat i potenciar així el teixit empresarial i l’economia andorrana», Rosell ha volgut fer èmfasi en la importància d’esdeveniments com la Fira «perquè ajudin a repensar el nou model de negoci que es vol fer per a ser més eficients i competitius».
Una fira dividida en tres espais
Dividida en tres espais diferenciats, la fira ha donat lloc als més de 40 proveïdors en funció de l’oferta dels seus serveis oferts. El primer d’aquests espais ha recaigut en l’empresa digital, on s'ha donat peu a temes com l’estratègia digital, l’analítica o la digitalització de processos de negoci. «És important que les empreses entenguin qui són, a quins mercats volen treballar i quines són les seves capacitats i recursos», ha destacat Vicente.
La segona àrea correspondria a la destinada al client digital, on els proveïdors han explicat les seves solucions per a posicionament de marca, comerç electrònic, CRM o gestió de xarxes socials. En aquest cas, el director del Programa de Transformació Digital d’Andorra ha mencionat que «és important que les entitats entenguin qui és el seu client, com dirigir-se a ell amb una proposta de valor diferenciada i personalitzada, i que enriqueixi aquest oferiment que li puguin estar fent».
Finalment, el tercer espai ha acollit tot el relacionat amb la tecnologia i la ciberseguretat. En aquesta àrea, s'han exposat els serveis destinats a un correu segur, l’anàlisi i detecció d’amenaces i els requisits legals, entre altres. «La importància en aquest espai recau en el fet que la tecnologia es pugui utilitzar a l’hora de dur a terme tot aquest procés de digitalització com un mitjà i no com un fi», ha explicat Vicente, a més d’afegir que aquesta tecnologia «ha de ser segura i estar sota un ecosistema digital, minimitzant així tots els possibles impactes que pugui tenir des d’una perspectiva de ciberatacs».
Cada espai de les tres àrees ha disposat d’un faristol on els proveïdors, en torns de cinc minuts, han explicat les solucions digitals que ofereix el seu negoci.
Bona resposta del públic
El fet de traslladar aquest catàleg de proveïdors a un espai físic, «donant-li vida» i valorant el contacte entre l’oferta i la demanda del país, ha fet que David Vicente es mostrés amb una visió encoratjadora sobre la resposta del públic envers la primera edició de la fira: «Crec que la gent s’esperava un esdeveniment com aquest. Moltes vegades, al ser un facilitador de contacte entre l’oferta i demanda, no saps molt bé quina tecla tocar o per on començar».
Un Punt Únic de contacte situat a l’entrada del Centre de Congressos ha servit també per a explicar als interessats les eines donades des del Programa de Digitalització d’Empreses i que ofereixen, entre d’altres, omplir un test d’autodiagnòstic gratuït per a avaluar la maduresa digital de cada empresa, obtenir subvencions perquè un proveïdor homologat dibuixi un full de ruta per a la digitalització del negoci o l’obtenció de finançament avalat pel Govern per a implementar les solucions digitals.
A més, cada espai de la fira ha comptat amb taules que, segons Vicente, han servit per a «facilitar la interconnexió entre l’oferta i la demanda, en un networking que s’ha d’utilitzar per a ampliar coneixements i entendre quines possibilitats té cada empresa en cadascun dels àmbits».