PUBLICITAT

Escaldes- Engordany

Solsona canvia d’especialitat per circuits de velocitat

El pilot ha fet el primer entrenament al circuit de Montmeló

Per El Periòdic

Marc Solsona en el Clio.
Marc Solsona en el Clio. | El Periòdic

El Pilot Andorrà Marc Solsona ha pres la decisió de canviar d’especialitat després que les últimes temporades competís en les Pujades de Muntanya. A partir d’ara, però, se centrarà en l’adaptació del circuit de velocitat, i iniciarà una nova etapa en la seva carrera esportiva, tot sabent que la seva prioritat és la seva formació acadèmica.

Així doncs, Solsona es va situar al voltant d’un R/Clio Rally4 del Team VRT per a donar unes primeres voltes en el Circuit de Barcelona-Catalunya, a Montmeló, i va valorar les situacions que es viuen amb una mecànica i un escenari diferents a les quals estava habituat.

Així doncs, després de donar unes noranta voltes, el que equival a 400 km al traçat de Montmeló, Solsona va explicar que «les sensacions són molt bones. Estic molt satisfet de la progressió que he tingut durant la jornada. Els consells del Jordi Vila, el responsable del Team VRT, m’han ajudat molt, sobretot en la manera d’afrontar el pilotatge del Clio. Durant les primeres 10 voltes he estat atabalat, però en les últimes podria haver seguit sense problema».

Solsona va valorar de manera molt positiva el test inicial: «cal destacar que en aquestes últimes tandes he aconseguit les voltes ràpides al Circuit amb un ritme de carrera bastant bo».

El pilot s’ha mostrat conscient que el canvi és majúscul, i va explicar que comporta un període d’adaptació. Pels canvis esmentats de mecànica de comportament en la pista, i va explicar que «estic del tot convençut que un període d’aprenentatge és ineludible, posar-se d’inici enmig d’una graella de sortida, envoltat de rivals, suposo que no és fàcil. Abans en matèria intentarem preveure situacions que es puguin donar en carrera per a tenir-les al cap». Per últim, ha afegit que «ha estat una jornada intensa que hem iniciat de bon matí, coneixent el traçat aconseguint una situació còmoda a l’habitacle del Clio. Una vegada a la pista també hem treballat amb les dades recollides durant les voltes per a veure quina era la manera més efectiva de superar els objectes del traçat. He après molt, però sóc conscient que això acaba de començar», explicava el pilot. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT