PUBLICITAT

La voluntat política no asfalta

  • Dos mesos després de l'ultimàtum del Trofeu Andros, el discurs és idèntic H No hi ha xifres, ni dates, i Max Mamers té prevista la visita al circuit per afegir-lo o no al calendari H Qui pagarà és una qüestió que segueix sense aclarir-se
R. M. S.
ENCAMP

Periodic
El fang és ara sota la neu caiguda els últims dies, però hi és encara a un paddock que si continua així no tindrà Trofeu Andros la pròxima temporada Foto: TONY LARA

La situació és semblant a la de l'Estadi Comunal. Es fan actes de reunió in situ per valorar la situació entre les parts afectades, per convocar els mitjans de comunicació però per avançar poca cosa, perquè de xifres, dates i projectes, res. Ahir, el ministre de Turisme, Claudi Benet, i el cònsol major d'Encamp, Miquel Alís, van rebre de mans de l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) un informe de deficiències i una nova idea per al Circuit del Pas de la Casa. Una novetat per poder acollir més proves durant els dies en què la neu no hi sigui. És a dir, estiu, i fins i tot primavera o tardor, les pitjors èpoques per a un circuit a 2.400 metres d'altitud. Però la pregunta és: si no hi ha res clar per saber si asfaltaran el paddock, ¿què serà de l'asfalt que llisca que pretén posar l'ACA?

Fa dos mesos que Max Mamers, el cap del Trofeu Andros, va posar un ultimàtum que deia clarament que, si no s'asfaltava el paddock, el millor campionat d'Europa de cotxes sobre gel no tornaria al Principat. Més clar, impossible. En aquell moment, des de el Govern i des del Comú encampadà es va parlar de voluntat política per fer-ho, però sense concretar quines serien les despeses -les previsions parlen d'uns 25.000 euros- ni els terminis. Mamers, emprenyat per la situació, va dir que tornaria a la primavera i, si no veia asfalt on al desembre hi havia fang, tancaria la porta de cop.

Més de 60 dies després, la reunió d'ahir, o passejada per la pista, o conversa informal, va deixar idèntic discurs. El Govern, mitjançant el ministeri de Turisme, assegura la seva voluntat de que les demandes de l'ACA arribin a fer-se, però sempre amb el compromís econòmic entre tres parts -ACA, Govern i Comú-; per altra part, el Comú parla de l'aposta històrica per aquesta instal·lació, on en el seu moment es van gastar fins a 600 milions de les antigues pessetes, segons Alís, i insisteix en la idea de que el circuit estigui a ple rendiment «els 365 dies de l'any perquè així augmentaria la rendabilitat i per tant la despesa podria venir de l'ACA»; per últim, l'Automòbil Club diu que no poden assumir la despesa econòmica de l'asfaltatge de cap manera, i que són únicament els gestors d'una instal·lació que és propietat del Comú i, per tant, segons va dir ahir el director general de l'ens, Toti Sasplugas, tot i que «la responsabilitat és compartida», «és el propietari el que ha d'entregar una instal·lació sense deficiències», i parla, per posar un exemple, dels «greus problemes de seguretat» que té el circuit.

Entre tanta història que ve de llarg, aquí van algunes de les declaracions dels implicats, per fer-se una idea. Alís: «Proposaré que part de l'asfaltatge previst per altres llocs es tregui i es faci aquí al circuit». De Benet: «Queda molt menys per fer del que ja s'ha fet; dividit entre tres parts el cost no és inassumible; es podrien fer proves de motor o no, o escoles de conducció». De Sasplugas: «200 dies d'activitat al circuit seria el sostre; entenc al Comú, però el gestor que som l'ACA farem el que es pugui; si no hi ha inversió pública no farem més del que podem fer».

Entre tot estan els terminis d'actuació, que no existeixen. Sasplugas assegura que la voluntat política que han mostrat tant des del Comú com des del Govern és «molt important», però el ben cert és que el temps corre en contra. La neu no marxarà fins d'aquí a uns mesos, el projecte d'actuació no se sap quin és perquè no s'ha dit ni qui pagarà, ni quant costarà, ni què estan disposats a arreglar -¿el paddock només? ¿La recta de meta? ¿una zona de serveis nova com va insinuar el cònsol major?- i mentrestant Max Mamers busca el dia per arribar a un circuit en què l'asfalt en zona enfangada és només voluntat política. Llavors, entre el totum revolutum, es planteja un asfaltatge nou que llisqui per fer curses en estiu. Més diners encara. Però estem igual: no se sap quants, no se saben dates, no se sap el què.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT