PUBLICITAT

Andorra la Vella

Ampliació de la línea dels Serradells del bus comunal

El nou recorregut serà des del sant Ermengol fins a la Comella Park

Per Maria Lozano

El cònsol major d’Andorra la Vella, David Astrié, i el director general d’Andbus, Daniel Vinseiro.
El cònsol major d’Andorra la Vella, David Astrié, i el director general d’Andbus, Daniel Vinseiro. | El Periòdic

La línia dels Serradells del bus Comunal d’Andorra la Vella amplia el seu recorregut a partir d’ahir, segons va informar el cònsol major David Astrié i el director general d’Andbus, Daniel Vinseiro. Així doncs, arriba fins al centre educatiu Sant Ermengol i fins a la urbanització de la Comella.
L’ampliació ve deguda arran de les demandes de molts professors del col·legi i dels veïns de la urbanització. L’objectiu de l’ampliació, és que la línia, la menys transitada de les tres parroquials, guanyi usuaris. I és que Astrié, va explicar ahir que la línia dels Serradells és la que té una menor freqüentació dels usuaris, ja que dels 530.000 passatgers que van pujar al bus comunal de la Capital l’any 2022, més d’un 55% va fer servir la línia de Ciutat de Valls, amb un total de 293.165 usuaris. Pel que fa a la a la línia de la Margineda, van ser 197.581 els que  van pujar al bus, i només 39.421 la dels Serradells.

Vinseiro, doncs, va posar èmfasi en el fet que amb l’ampliació «s’ha fet un intent d’adequar el servei a les necessitats de la gent i que això pot comportar un increment d’usuaris».

Així doncs, Astrié va explicar que l’allargament del recorregut comportarà que l’autobús no passi cada quaranta-cinc minuts com feia fins ahir. Tot i així, cal destacar que es manté la freqüència del pas de trenta minuts entre les set i dos quarts de nou del matí, i a partir d’aquesta hora i fins a dos quarts de deu de la nit passa cada hora. Tot i així, Astrié ha volgut destacar que «si hi ha necessitat, es faran ajustaments en el servei, ja que aquests canvis es faran sense que hi hagi cap sobrecost.

El cònsol major també va voler posar  èmfasi en l’aposta que s’ha fet des del comú pel transport comunal. Les línies es van posar en marxa a un preu simbòlic de deu cèntims i que ara és gratuït si es compta amb l’abonament de transport nacional. Vinseiro per la seva part va voler remarcar el bus comunal d’Andorra la Vella com «una història d’èxit, ja que d’ençà que va començar a funcionar la xifra d’usuaris no ha parat d’augmentar».
Així doncs, actualment hi ha un 75% més dels que hi havia quan es va inicia el servei. Tot i que Vinseiro va afirmar que hi ha hagut certes tensions en alguns moments hi ha hagut ajustaments necessaris i «ara la relació entre la concessionària i el comú és molt fluida» · i «s’han anat esmentant els errors que s’han detectat». A més, va afirmar que darrerament hi ha hagut canvis en les línia de la Margineda i Ciutat de Valls, i tot i que els busos vagin més plens a hora punta «les coses funcionen raonablement bé. A més, ha recordat que els usuaris posen una mitjana de 9.20 sobre 10 al servei.»
Cal destacar a més, avui també s’estrena el primer bus comunal d’Andorra la Vella retolat amb el nom de «Clipol», l’històric nom del transport amb què els cònsols de les set parròquies van acordar a final de novembre.

Combatre la mà d’obra en el transport/ Durant la temporada d’hivern el sector del transport ha patit una manca de conductors d’autobús, i per arreglar-ho es van contractar treballadors arribats de mercats que no eren habituals.A dia d’avui es treballa des del sector i Govern per a «transformar els conductors temporers en treballadors fixos», tal com va explicar Vinseiro, tot i que va reconèixer que «hi ha tensió encara avui al mercat que fa que calguin treballadors qualificats». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT